    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: RP3 100 lat za Nigerią ;-)
    <5f790314$0$17348$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f79e27c$0$19680$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f79f583$0$17350$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f7a3580$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f7b5f5a$0$549$65785112@news.neostrada.pl>
    <W1OeH.14454$y%5.4028@fx29.ams1>
    <5f7c89bd$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f7ca986$0$17355$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f7cc300$0$17360$65785112@news.neostrada.pl>
    <JmsfH.532277$jbb.125584@fx44.ams1>
    <5f7f3840$0$17346$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Sat, 10 Oct 2020 03:43:45 GMT

    On 2020-10-08, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Art. 240 kk mówi o "wiarygodnej informacji". Teraz pytanie, co to
    > dokładnie oznacza. Bo nie każda informacja musi być wiarygodna.

    Racja, ale spójrz na to tak: wydaje się, że jest kupa przykładów, które
    budzą spore wątpliwości co do nieskazitelności księży. Dlaczego ich nie
    podrążyć?

    > Tylko, że wyjaśnienie tego może trwać latami. Oskarżeń przeciwko
    > Jankowskiemu nie wyjaśniono aż do jego śmierci. Po za tym z tym
    > wyjaśnianiem, to też nie jest prosta sprawa. Z tego co wiem, jak zarzuty
    > są sensowne, to Kościół nie za bardzo ma szansę przeniesienia
    > kogokolwiek, bowiem stosuje sie środki zapobiegawcze: areszt, dozór
    > policyjny.

    No ale co zrobić, skoro się szybciej nie da? A co się dzieje z
    policjantem, który jest podejrzany o poważne przestępstwo?

    > No ale z tego powodu, że faktycznie ludzie mogą mieć opory w zeznawaniu
    > przeciwko księdzu nie możemy domyślnie uznać, że są wszyscy winni
    > pedofilii. Powielanie się skarg na kolejnych parafiach może oczywiście
    > budzić niepokój, ale nie można wykluczyć, że wierni dowiedziawszy się o
    > problemie w poprzedniej parafii tu dopatrują się problemu.

    To tylko oznacza, że brak masowych oskarżeń może mieć przyczynę inną niż
    brak winy, ale to nie zmienia faktu, że trzeba ją starać się wyjaśnić.

    > Tak, czy siak sprawa wcale prosta nie jest moim zdaniem.

    Moim również. Ale ponownie, są sytuacje które śmierdzą i tam tez nie
    wydaje się, aby była jakaś chęć wyjasnienia. Przynajmniej ze strony kk.

    --
    Marcin