    From: Olin <k...@a...w.stopce>
    Subject: Re: RP3 100 lat za Nigerią ;-)
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <5f7cc5ae$0$514$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f7d9277$0$558$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f7dbfdf$0$17346$65785112@news.neostrada.pl>
    <on93sxbtdvg2$.17zog3cmz9rum.dlg@40tude.net>
    <5f7e0dff$0$17365$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f7f0046$0$17344$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f7f1b58$0$17359$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@w...eu>
    <g...@4...net><a...@w...eu>
    Date: Fri, 9 Oct 2020 12:13:11 +0200

    Dnia Fri, 09 Oct 2020 11:54:36 +0200 (CEST), A. Filip napisał(a):

    > https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114873,221
    1476.html

    To teraz wytłumacz, co ten artykuł i jego tytuł ma wspólnego z "medialnym i
    politycznym parasolem ochronnym w 2004" nad Jankowskim.

    Taki parasol rozpościerał zupełnie kto inny:
    https://wiadomosci.wp.pl/ministranci-ks-jankowskiego
    -kontra-wierni-6036508853621377a
    "Wczoraj grupa ministrantów wywiesiła swoje hasła, m.in.: "Modlitwa to
    lepsza sprawa niż krzyki i obraza", "Ksiądz Jankowski królem Polski". -
    Jeżeli takie hasła przedstawimy, to zasłonimy tych, którzy realizują tutaj
    swoje interesy partyjno-polityczne. Którzy robią złą robotę księdzu -
    powiedział dziennikarzom Marek Sławiński, ministrant parafii św. Brygidy.
    Jego zdaniem, prałat wie o ich akcji i popiera ją. - Ksiądz wie, co się
    tutaj dzieje przed kościołem, i nie do końca podobają mu się te wiece
    nawołujące do nienawiści przede wszystkim do biskupa - powiedział
    Sławiński.

    W pewnej chwili ortodoksyjni zwolennicy prałata rzucili się na plakaty
    wywieszone przez ministrantów i zaczęli je zrywać. Ministranci stanęli w
    ich obronie. Na szczęście nie doszło do żadnych poważnych incydentów.
    Najbardziej gorliwi wierni również zaprezentowali swoje plakaty.
    Zaatakowali głównie polityków Unii Wolności, którzy w piątek w sądzie
    bronili pisarza Pawła Huelle. Prałat wytoczył mu proces o zniesławienie."

    GW publikowała w tamtym czasie co innego:
    https://wyborcza.pl/1,76842,2224350.html

    "Z tego wynika, że ksiądz Jankowski to złoty człowiek. Co pani ma przeciwko
    niemu?

    - Że dziecko chciał mi odebrać. Od czasu kontaktów z plebanią Sławek zaczął
    się zmieniać. Stał się nieposłuszny, wulgarny. Ciągle był na plebanii albo
    ze starszymi kumplami na ulicy. W wakacje, w sierpniu zeszłego roku
    wysłałam go do siostry na wieś. Zaraz zadzwonił ksiądz Jankowski z
    pytaniem, gdzie Sławek się podział. Powiedziałam, podałam adres. Już po
    dwóch dniach ksiądz pojawił się tam z zakupami. Przywiózł owoce, słodycze.
    Mówił do niego "synku", a nam kazał dobrze się nim opiekować. Dawał
    Sławkowi pieniądze, po kilkaset złotych za jednym razem. Pomógł
    wyremontować naszą łazienkę, mówiąc "To dla Sławka". Kupował mu drogie
    ubrania. Bardzo ufałam księdzu, więc milczałam, ale w końcu zaczęłam mu
    mówić, żeby tego nie robił, bo to niszczy moje dziecko. Nic nie pomagało.

    Jak Sławek uciekał z domu, to ksiądz mówił moim krewnym, żeby go nie
    przyjmowali do siebie. Ale on i tak uciekał, często na plebanię. Potem
    dowiedziałam się od syna, że prałat mówił mu: "No widzisz, na nikogo nie
    możesz liczyć, a na mnie zawsze możesz".
    Dlaczego przed sądem rodzinnym stwierdziła pani, że syn mógł być
    molestowany seksualnie przez księdza?

    - Dowodów żadnych nie mam. Kiedyś mnie zmroziło, gdy zobaczyłam, że ksiądz
    żegna się ze Sławkiem przez podanie ręki i pocałunek w usta. Ale syn mi
    wytłumaczył, że tak wszyscy się żegnają, że to taki zwyczaj. Jak mam sobie
    to wszystko wytłumaczyć?

    Nie przelewa się u nas w domu, ale nie jesteśmy żadną patologiczną rodziną,
    nie jesteśmy pijakami. Sławek był dobrym, religijnym dzieckiem. Coś musiało
    się stać, skoro nagle stał się agresywny, nieposłuszny, zaczął znikać z
    domu. Ostatni raz widziałam go w niedzielę, cała rodzina go teraz szuka i
    nie może znaleźć."

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek