    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ROBERT GWIAZDOWSKI: PO CO NAM ZWIĄZKI PARTNERSKIE?
    Date: Fri, 12 Jul 2024 23:07:43 +0200

    W dniu 12.07.2024 o 21:42, _Master_ pisze:
    > To jest krótki film a ja nie będę się zastanawiał kto go udźwignie a kto
    > go nie udźwignie.

    Ten film ma około pół godziny. Krótkim bym go nie nazwał.

    > Film jest właściwie aby właśnie ZAKOŃCZYĆ głupią dyskusję i bicie piany
    > że 3% odmieńców w populacji trzeba specjalnie traktować bo oni tak chcą.

    Poprzeskakiwałem, ale nie znalazłem fragmentu, który przywołujesz. Nie
    twierdzę, ze nie ma. Natomiast o Robercie GWIAZDOWSKIM nie słyszałem,
    zanim nie podlinkowałeś tego materiału. Nie wiem, czemu jego stanowisko
    miało by akurat być szczególnie wiodącym w tak kontrowersyjnej kwestii.

    Zacznijmy od tego, że na moją wiedzę gość w dostępnej mi wiedzy lekko
    się rozmija z prawdą. Złapałem taki fragment, że kościół (pewnie w
    domyśle Katolicki) za regulację ślubów wziął się w średniowieczu. Nie
    czuję się jakimś ekspertem, ale zdaje się, że małżeństwa, to już w
    Starym Testamencie występowały. W średniowieczu Kościół Katolicki
    wdrożył celibat dla kapłanów, a co za tym idzie chyba musiały istnieć
    małżeństwa.

    Kiedy gość doszedł do tego, że problem rozwiąże usunięcie progresji w
    prawie podatkowym, to "poległem" i dałem sobie spokój.

    > Jak piszę z głowy to łajzy domagają się linku bo ja to głupoty.

    Bo część tych osób po prostu nie jest w stanie samemu z siebie nic
    mądrego napisać i uważają, że wszyscy tak mają. Że jak coś piszą, to
    koniecznie muszą wskazać źródło.

    > No to jest krótki edukacyjny wykład. Też Źle?

    Krótkim bym go nie nazwał.

    > Nikt nie zaprzeczył zawartym tam tezom.

    Bo i pewnie mało kto - wliczając mnie - poświeci pół godziny na
    słuchanie o czymś, co nie wiadomo o co chodzi.

    --
    (~) Robert Tomasik