eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoREKLAMACJA - PRAWO HANDLOWE › Re: REKLAMACJA - PRAWO HANDLOWE
  • Data: 2007-09-06 15:16:35
    Temat: Re: REKLAMACJA - PRAWO HANDLOWE
    Od: "krzysiek" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "Rajmund Wrotek" <r...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:46e0104f$0$4924$f69f905@mamut2.aster.pl...
    >
    > Użytkownik "Heliotrope" <h...@o...pl> napisał w wiadomości
    > news:1189090111.351444.241240@g4g2000hsf.googlegroup
    s.com...
    > Witam!
    > Klient nie chce mi zapłacić za beton który dostawał od systematycznie
    > przez około 2 miesiące. Teraz wymiguje się słabą jakością betonu. Czy
    > ww klient miał jakiś okreśony termin na zgłoszenie reklamacji. Jak to
    > wyglada w prawie handlowym? Czy jak się nie zgłosi reklamacji przy
    > odbiorze albo do 14 dni od dostawy to klient ma prawo jeszcze prawo
    > wysuwać takie argumenty przeciw płąceniu za faktury?
    >
    > z gory dziex
    >
    > ma prawo,
    > beton pełne właściwości osiąga dopiero po ok. 30 dniach, więc... :-)
    >


    witam

    między przedsiębiorcami (bo rozumiem, że w opisanej sytuacji tak jest) mają
    zastosowanie przepisy art.556 i nast. kc; z art.563 paragraf 2 kc wynika, że
    kupujący winien zgłosić wadę niezwłocznie po zbadaniu rzeczy w czasie i w
    sposób przyjęty przy rzeczach tego rodzaju i niezwłocznie po jej wykryciu; a
    gdy wada ujawniła się później - niezwłocznie po jej wykryciu; to czy beton
    jest właściwej jakości zapewne można sprawdzić po jego nałożeniu i
    odczekaniu do momentu stwardnienia a to chyba trwa ileś czasu; po tym czasie
    ma prawo zgłaszać wady jeżeli się ujawnią i musi to zrobić niezwłocznie,
    zawiadamiając np. listem poleconym (art.563 paragraf 3 kc)

    pzdr
    k


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1