    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: REGON - jak sprawdzic
    Date: Wed, 21 Jan 2009 23:35:20 +0100
    <gk7g7n$dng$1@node2.news.atman.pl> <gk7hp2$jf6$1@news3.onet>
    <gk7i0t$k2o$1@news3.onet> <gk9pso$d3p$1@news3.onet>
    <gk9vuf$s6n$1@news3.onet> <gka0dc$tsn$1@news3.onet>
    <gka1lq$1ln$1@news3.onet> <Pine.WNT.4.64.0901101400030.2000@quad>
    <gkabva$33l$2@news.wp.pl> <Pine.WNT.4.64.0901130935370.464@quad>
    <gkiuat$kq6$2@news.wp.pl> <gkj26d$1o4$1@news.onet.pl>
    <gkl90h$312$6@news.wp.pl> <gklgj3$gqu$1@news.onet.pl>
    <gkll0m$anm$3@news.wp.pl> <gklmk7$ggc$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <gkntvb$pi7$1@news.wp.pl> <Pine.WNT.4.64.0901152237130.3252@quad>
    <gkqqmq$lgi$2@news.wp.pl> <Pine.WNT.4.64.0901171304520.2860@quad>
    <gkthjr$b5j$6@news.wp.pl> <Pine.WNT.4.64.0901211323170.3084@quad>
    <gl84hu$4if$2@news.wp.pl>

    On Wed, 21 Jan 2009, gargamel wrote:

    > ale ja nic oświadczać nie muszę, to osoba/firma dysponująca moimi danymi ma
    > obowiazek podania skąd i w jaki sposób weszła w ich posiadanie (ustawa o
    > ochronie danych osobowych,

    Kiedy mamy do czynienia z danymi, które tej ochronie *nie* podlegają :)
    Niewątpliwie numer telefonu *nie* podlega ochronie (jako taki).
    I jeśli pisząc przypadkowy ciąg cyfr: 2244778899 trafię w czyjś
    numer, to *ów numer* nie jest daną "osobową".
    Zaś same dane *osoby* są jawne - "skąd pan je ma? - z ewidencji!"
    Czyli jedyne czego można się przyczepić, to używania tych jawnych,
    gospodarczych danych, a ograniczonym ustawą gospodarczym celu,
    do celów INNYCH.
    Zauważ: ochronie będzie nadal podlegać imię, nazwisko i co tam
    jeszcze dokompletujemy, a *nie* telefon!
    To samo imię, nazwisko i adres używane dla celów gospodarczych
    *nie* są chronione. Używane do celów *niegospodarczych* podlegają
    tym samym zasadom, co imię (i tak dalej) każdej innej osoby!
    Czyli, jeśli ktoś tę daną posiada w związku z własnością nieruchomości
    (tego przedsiębiorcy), to ta dana jest również jawna :P, jak
    każdego właściciela nieruchomości wpisanego do KW.
    Ale jak tę daną posiada w związku z faktem że gość ma 3-letnie
    dziecko - to już wtopa, to nie jest informacja związana
    ani z DG ani z własnością nieruchomości.

    Pasuje?

    > a fakt podania podania moich danych osobowych mojemu znajomemui nie oznacza
    > ze dane te przestaja być chronione

    Ale *numer telefonu* *nie* określa *osoby*!

    > koniec i kropka, proste i jasne jak słońce

    O to to ;)

    pzdr, Gotfryd