  • Data: 2005-04-28 16:32:08
    Temat: Re: Pytanie - spadek
    Od: kam <X#k...@w...pl#X> szukaj wiadomości tego autora

    i...@i...pl napisał(a):
    > Babcia zmarla w 1989, Dziadek zyje na szcescie,Tata zmarl w 1998 a
    > Ciocia=siostra, ktorej jest to mieszkanie w X.2004.Na tej podstawie Pani w
    > sadzie swierdziala, ze spadek po cioci moze dostac jej brat (ktory nie zyje nie
    > mal 7 lat co za tym idzie jego dzieci i zona).Jakis banal! Przerazilam sie bo
    > jesli moja Mama sie o tym dowie to wiesz jak to bywa teraz nie ma kto sie
    > Dzidakiem zaopiekowac ja jezdze chociaz raz na miesiac cos zrobic ale do
    > mieskzania to wszyscy.
    > Zanim pojde do sadu chce wiedziec czy dzielac mieszkanie beda brali bratowa pod
> [...]

    Zgodnie z art.932 kc w przypadku braku zstępnych do spadku powołani są:
    małżonek (którego nie ma), rodzice i rodzeństwo. A więc zostaje ojciec i
    rodzeństwo. Ponieważ brat (tata) nie żyje zastosowanie ma art.934 kc -
    jeśli którekolwiek z rodzeństwa nie dożyło otwarcia spadku (śmierci
    spadkodawcy), udział który by mu przypadał, przypada jego zstępnym.
    Małżonkowi zmarłego brata (mamie) nic nie przysługuje. Jednak będzie
    brała udział w postępowaniu jako ustawowy przedstawiciel Twojej
    małoletniej siostry.
    Zasady podziału (wielkość udziałów) określa art.933 kc - 3/8 (1/4 + 1/2
    * 1/4) spadku dla dziadka, po 5/16 ((1/2+1/2*1/4) /2) dla Ciebie i siostry.

    KG