  • Data: 2004-12-03 19:24:59
    Temat: Re: Pytanie o ustawe o ochronie danych osobowych?
    Od: Jasek <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tomasz Kruczkowski wrote:
    > Witam wszystkich!
    > Mam mały problem i mam nadzieje ze pomozecie mi go rozwiązac.
    > 1. Czy zakładajac sklep internetowy sprzedajacy towary osobom fizycznym
    > musze stosowac sie do ustawy o ochronie danych osobowych tzn. czy zamowienie
    > z danymi klienta przychodzace do mnie emailem musi byc rejestrowane w bazie
    > danych a zbior taki musi byc rejestrowany w odpowiednim urzedzie?

    Tak. Konkretnie w GIODO.

    > 2. Czy same adresy email podlegaja ochronie w swietle ustawy jezeli sa
    > wykorzystywane do rozsylanie newslettera.
    Zaznaczam ze adresy email zostaly
    > pozyskane ze strony firmowej od odwiedzajacych zainteresowanych
    > otrzymywaniem newslettera.

    To bardziej skomplikowane. "Nasz" prawnik twierdzi, ze jezeli na
    podstawie adresow mozna jednoznacznie rozpoznac odbiorce (np.
    j...@z...pl) to powinienies. Jednak nie wszystkie osoby
    majace adresy umozliwiajace jednoznaczna ich indentyfikacje. Uwazam, ze
    mozna uniknac rejestracji w GIODO oczywiscie wowczas, gdy zainteresowany
    kliknie ok pod odpowiednia formulka.

    > 3. Czy dane klientow mojego e-shopu moga byc przezemnie wykorzystane do
    > celow marketingowych tzn wyslanie np poczta materialow reklamowych itp
    > zaznaczam ze tylko moja firma by je wykorzystala.

    O ile klienci wyraza na to zgode i masz zarejestrowana baze w GIODO.

    Pozdrawiam,
    Jacek