  • Data: 2004-12-05 12:02:37
    Temat: Re: Pytanie o ustawe o ochronie danych osobowych?
    Od: Jasek <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Daniel Wieszczycki wrote:

    > Sklep internetowy nie różni się zasadniczo od sklepu "nie internetowego" -
    > zwykłego.

    Rozni sie. W zwyklym sklepie nie podajesz adresu "domowego" i np.
    telefonu komorkowego.

    > Czy myślisz, że wszystie sklepy rejestrują jakiekolwiek bazy swoich klientów
    > w GIODO?

    A czy wszyscy placa abonament radiowo-telewizyjny, choc powinni? :)

    > A moga je przeciez mieć - wystawiają przecież faktury i mają dane klientów.

    > Sytuacja wygląda tak:
    > Jeżeli dane zbierane są wyłącznie w celu wystawienia faktury i prowadzenia
    > sprawozdawczości finansowej - nie trzeba rejestrować zbioru danych w GIODO.

    Swieta racja.

    > Jeżeli jednak zebrane dane mają być wykorzystane w jakimkolwiek innym celu
    > (cel marketingowy np. - wysłanie mailingu z nowymi ofertami, promocjami
    > itp) - rejestracja jest konieczna.

    Dodatkowo, jak napisalem kilka linijek wyzej - dodatkowo przechowywane
    sa dane wrazliwe, ktorych na fakturze sie nie umieszcza (m.in. numer
    telefonu - by sprzedawca oddzwonil i potwierdzil zamowienie; e-mail czy
    adres wysylki)

    Czytając
    > literalnie ustawe o ochronie danych osobowych nic nie możnaby było robić, a
    > dzieci w szkole wyczytywane by były do odpowiedzi przez nauczycieli po
    > numerkach - bo przecież nazwisko jest chronione przez naszą wspaniałą ustawę
    > :)

    To sie zgadza. Ja w tej chwili przedstawiajac sie wyglaszam zdanie iz
    "wyrazam zgodne na przetwarzanie moich danych osobowych na potrzeby
    niniejszego spotkania" :) Co do listy i numerkow - tak bylo zawsze
    (wyczytywanie numerkow) nawet za moich przedGIODOwych czasow.

    > Natomiast zbierane dane są jak najbardziej danymi osobowymi i to
    > przetwarzanymi w systemie komputerowym, więc trzeba je odpowiednio chronić -
    > zapraszam do zapoznania się z odpowiednimi rozporządzeniami wykonawczymi do
    > ustawy - tylko spokojnie i bez zawału serca :)

    Po napisaniu kompletu dokumentacji o ktorej mowa we wspomnianych
    rozporzadzeniach trzeba znalesc dobrego psychologa...

    > Klienci nie muszą wyrażać zgody na podstawie ustawy o ochronie danych
    > osobowych
    [ %< rachu ciachu, rachu ciachu %<]

    > Należy jednak pamiętac o ustawie "antyspamowej" - czyli o ustawie o
    > świadczeniu usług drogą elektroniczną. Ona WYMAGA uzyskania zgody na
    > przesłanie reklamy za pomocą elektronicznych środków komunikacji - czyli
    > e-mail, SMS itp.

    I do tego dazylem. Ale i tak uwazam, ze taki sklep powinno sie
    zarejestowac w GIODO.

    Pozdrawiam,
    Jacek