    From: "Pawel" <p...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pytanie o sprzedaz oprogramowania na allegro i nie tylko
    Date: Thu, 19 Apr 2007 17:14:08 +0000 (UTC)

    Witam,

    > Czy osoba, ktora nie ma wlasnej dzialanosci gospodarczej moze wrzucic na
    > allegro, ze sprzeda dostep do strony, w ktorej bedzie uzytkownik mial
    > mozliwosc korzystania, dodania, modyfikowania, prywatnych, radiowych List
    > Przebojow? Wazna rzecza jest to, ze ja nie chcialbym sprzedawac plikow
    > zrodlowych, tylko chcialbym sprzedaz jakby dostep do strony tak by mozna
    > bylo z niej korzystac. Jak bedzie wygladala sprawa licencji i sprawa praw
    > autorskich? Jak z placeniem podatku?

    Jesli ma to byc jakas szersza dzialalnosc to moze juz nosic znamiona
    dzialalnosci gospodarczej.

    Jesli na mala skale, to byc moze daloby sie sprobowac jako umowa licencyjna na
    korzystanie z serwisu - powinno sie zakwalifikowac nawet na 50% kosztow
    uzyskania przychodu (jako przychod osiagniety z tytulu korzystania z praw
    autorskich).

    Tyle z mojej strony, moze ktos mnie poprawi.

    --
    Pozdrawiam,
    Pawel