    From: "TomaSz." <u...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pytanie o splacanie zobowiazan podczas pobytu w wojsku...
    Date: Thu, 26 Jul 2007 10:24:09 +0200

    Dnia Thu, 26 Jul 2007 09:50:52 +0200, Michał napisał(a):

> [...]
    >
    > A mnie zastanowila taka sytuacja dotyczaca wojska (to tak a' propos
    > tematu rozpoczetego w tym watku):
    >
    > Jest sobie czlowiek wynajmujacy mieszkanie, posiadajacy dostep do
    > interentu, telewizje kablowa, telefon, splacajacy raty za samochod,
    > majacy karte kredytowa i chodzacy codziennie do pracy. Czyli normalne
    > zycie mlodego czlowieka. Zostaje on powolany do wojska.
    >
    > Z tego co pamietam splacanie kredytow zostaje wstrzymane na czas pobytu
    > w wojsku. Ale co z oplatami za czynsz/wynajem, za media w mieszkaniu, za
    > internet, kablowke, telefon? A co z ratami splacanymi za samochod?

    Czynsz i media płaciło mi wojsko - trochę nabałaganili z kontami, ale
    płacili.

    > Jak sadze na czas pobytu w wojsku firma w ktorej sie pracuje nie
    > wyplaca pensji - wojsko wyplaca zold, ale watpie by byl w stanie on
    > pokryc wszystkie zobowiazania (znajomy byl rok czy dwa lata temu na
    > jakims przeszkoleniu i dostawal 140 lub 180 zl miesiecznie).
    >
    > A co z karta kredytowa? Niby to jest kredyt i jego splata powinna
    > zostac wstrzymana ale w regulaminie jest zapis ze umowa nie zostaje
    > zawieszona na ores odbywania sluzby. Odsetki naliczone po 3/6/9
    > miesiacach sluzby moga przewyzszyc wartosc posiadanego majatku danej
> [...]

    Z wojskiem jest tak, że lepiej jest być po wojsku niż przed wojskiem,
    właśnie z powodów o których piszesz - mnie na szczęście capnęli zaraz po
    studiach, teraz mam z głowy wymienione przez Ciebie problemy - rezerwa
    "rzondzi" :)

    Jeśli wiec autor wątku nie ma jeszcze na plecach całego tego bagażu w
    postaci kredytów, rat i innych zobowiązań, to niech zapyla do WKU, za pół
    roku będzie miał czyste konto - a tak się dorobi wrzodów i nerwicy,
    ukrywając się.

    BTW: Wojsko wspominam bardzo miło.

    --
    TomaSz.