  • Data: 2007-08-09 23:10:37
    Temat: Re: Pytanie o OC [dlugie i malo smieszne]
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "e<>n" <n...@v...com> napisał w wiadomości
    news:f9g63c$52d$1@news2.task.gda.pl...

    > nie dziwne, że nie widzisz w czymś sensu, skoro nie widzisz w tym
    > sensu...
    > niższa składka za bezszkodową jazdę ma sens choćby jako rodzaj bonusu i
    > nagrody dla ubezpieczonego, poza tym w tym przypadku wyliczenia
    > prawdopodobieństwa są wiarygodne, bo OC jest o wiele mniej losowe niż
    > AC - skoro kierowca nie wyrządził nikomu szkody, to raczej znaczy, że
    > jest ostrożny, a nie, że ma cudowne szczęście...

    Zgodził bym się z Tobą ochoczo, gdyby nie jeden szkopuł. Obecnie
    ubezpieczenie nie zależy w żaden sposób od kierującego, a od właściciela
    pojazdu. Ten właściciel może co do zasady nawet nie mieć prawa jazdy i mieć
    60% za bezszkodowość - co będzie bonusem za właściwy dobór kierujących jego
    pojazdem jedynie.

    > uzasadnieniem podniesienia stawki dla młodszego kierowcy są statystyki,
    > które uwzględniają dostępne dane w ewidencjach i zakładach ubezpieczeń.
    > nie chodzi tu tylko o psychologicznie potwierdzone fakty związane z
    > brakiem doświadczenia i skłonnością do brawurowych, ryzykownych
    > zachowań...

    Nie wątpię. Przy czym należało by tu się zastanowić znowu, co ma "piernik
    do wiatraka"? Czyli, jak podaruję mojej 10-cio letniej córce mój samochód i
    będę ją woził nadal jak dotąd do szkoły, na zakupy i plac zabaw, to Twoim
    zdaniem wzrośnie prawdopodobieństwo spowodowania szkody? Bo wiek
    właściciela zmaleje niewątpliwie. Wątpię, ale z chęcią przeczytam
    uzasadnienie tego poglądu.

    Generalnie nadal uważam, że nie ma co się w tym wypadku doszukiwać
    głębszych ideologii i trzeba to przyjąć jako zwykłą ofertę.