  • Data: 2004-01-21 13:13:59
    Temat: Re: Pytanie
    Od: Piotrr <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 2004-01-21 13:07 Użytkownik bosz napisał:

    > Czyli rzad rekami wiezniow niszczylby firmy, ktore to normalnie robia.

    Napisałem wyraźnie: prace na które rząd nie ma pieniędzy. Więc żadne
    firmy tego nie robią, bo nikt im za to nie płaci.

    > I wg pana nie ma na to chetnych do pracy..

    Chętni na pewno są, ale nie ma pieniędzy żeby im za to zapłacić. Za
    więźniów trzeba płacić czy pracują czy nie.

    > A pilnowanie wiezniow poza murami wiezienia to byloby wg pana za darmo
    > prawda ?

    A pilnowanie więźniów w obrębie murów więzienia obecnie wg pana odbywa
    się za darmo prawda?

    > Wiezienia nie sa po to, by panstwo mialo w zamian pieniadze.

    Zdaję sobie z tego sprawę. Ale nie wyklucza to takiej możliwości,
    prawda? Poza tym państwo nie ma czerpać zysków _w_zamian_ za
    utrzymywanie więzień, tylko _na_ ich utrzymanie.

    > Pozornie.
    > Byc mozene zarobilby nawet na utrzymanie straznika, ktory
    > mialby gopilnowac i na remonty tego, co "spieprzyl".

    Wiem, że większość prac, które można by zlecić więźniom to proste prace
    fizyczne. Ale nawet jeśli więzień dzięki takiej pracy nie zarobiłby
    całkowicie na swoje utrzymanie, to budżet państwa zostałby w znacznej
    części odciążony.

    > Pod warunkiem, ze te pieniadze BYLYBY.

    A dlaczego miałoby ich nie być?

    > No i myslipan ze tych drogowcow ktrzy sptaciliby prace zatrudnilby Pan
    > jako klawiszy ?

    Tak, jak pisałem wcześniej nie zabrałoby to nikomu miejsc pracy,
    ponieważ ich w tej chwili nie ma. Jeśli nie zrobi tego więzień, to nie
    zrobi tego nikt, bo państwo mu nie zapłaci. O takie prace cały czas mi
    chodzi. Jeśli państwo płaci za utrzymanie więźniów tak czy inaczej, to
    niech będzie z tego jakiś pożytek.

    > Albo bardzo kosztownym.

    Według mnie wręcz przeciwnie.

    > Stany Zjednoczone sa krajem bogatym i stac je na ROZNE eksperymenty.

    Bogactwo Stanów bierze się m. in. z tego, że potrafią wprowadzić u
    siebie rozsądne przepisy. Takie jak ten, o którym właśnie dyskutujemy.

    Pozdrawiam
    Piotrr