    From: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Publikowanie zdjęć na portalu nasza klasa
    Date: Wed, 16 Jan 2008 06:54:52 +0800
    Sender: a...@n...agh.edu.pl

    Dnia 15.01.2008 Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał/a:
    > razie osoby na zdjęciu mogą mieć słuszne pretensje. Ja wstawiając fotki po
    > przemyśleniu wstawiłem fotki grupowe całych klas uznając, że zgoda osób na
    > nich przedstawionych nie jest wymagana. Z wieloma osobami po prostu nie mam

    Wydaje mi się że przy całej specyfice "naszej klasy" wystarczy jak sie
    podejdzie do sprawy zdroworozsądkowo bez jakiegoś mocnego popadania w
    paranoję. Nie miałbym zbyt wielkich oporów aby opublikować zdjęcie na
    granicy lub naruszające wizerunek, ale takie które w żaden sposób nie
    uwłacza przedstawionym tam osobom czy pokazuje w niekorzystnym świetle.
    Jeśli ktoś mimo wszystko sobie tego nie życzy to nalezy takie zdjęcie
    natychmiast usunąć albo tak jak napisałeś wyretuszować. Za naruszenie
    ochrony wizerunku nie przewidziano odpowiedzialności karnej, a jaka może
    być cywilna gdy zastosujemy się do ww ograniczeń? Podejrzewam, że osoba
    która w tej sytuacji zechce nas mimo wszystko pozwać wyjdzie na tym jak
    Zabłocki na mydle choć formalnie ochrona jej przysługiwała.

    --
    Marcin