    From: Olgierd <n...@o...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Publikowanie korespondencji.
    Date: Sun, 30 Sep 2007 14:33:07 +0000 (UTC)

    Dnia Sun, 30 Sep 2007 16:12:27 +0200, Jotte napisał(a):

    > Nie chcę zanudzać szczegółowymi pytaniami - gdzie o tym mogę czytać?

    Na pierwszy rzut jakikolwiek komentarz do kc, tom I.

    > Raczej coś w skali 3-osobowego zakładu grawerskiego. Podam konkretne
    > przykłady:
    > - urząd gminny małej miejscowości; - szpital (jedyny w mieście, zero
    > problemów z identyfikacją osób nawet bez pełnego nazwiska); - prywatna
    > stacja benzynowa;
    > - szkoła;
    > - sklep spożywczy;
    > - itp.

    IMHO nie nie nie nie.
    Dlaczego? Ponieważ jest jeszcze prawo do prywatności; no chyba że
    dyrektor szpitala chleje w pracy - tu można o tym pisać.
    Stara zasada mówi "jak nie wiesz jak się zachować - zachowaj się
    przyzwoicie".

    > Przecież nie może o tym rozstrzygać moderator. Niby jak - na czuja?

    No tak, w zakresie prowadzonego forum - trudno.
    Ja bym pewnie na wszelki wypadek usuwał.

    > Nie chcę być cenzorem, a już się z takim zarzutem spotkałem. Moderację
    > odcenzury dzieli niesłychanie cienka linia i łatwo doprowadzić do utraty
    > wiarygodności, nie wspominając o uzyskaniu niezmywalnej etykiety czyjejś
    > tuby.

    IMHO tylko człowiek nieodpowiedzialny może w takiej sytuacji zarzucać
    cenzurę.

    > Mnie chodzi o to, że jak ktoś napisze: Jan Kowalski zamieszkały tu i tu
    > jest złodziejem i pedofilem, a zrobi to w sposób uniemożliwiający jego
    > namierzenie (o czymi pisałem poprzednio) to czy Jan Kowalski może
    > obwinić administratora/moderatora, że taką treść przepuścił? Przecież
    > nie on jest jej autorem.

    Że przepuścił - nie może. Ale jeśli wykaże, że zwracał się do admina z
    prośbą o usunięcie a ten nie usunął - to właściciel forum może mieć
    problemy (szukaj w okolicy art. 14-17 ustawy o świadczeniu usług drogą
    elektroniczną OIDP).

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.wordpress.com/ ||| http://olgierd.bblog.pl/