  • Data: 2008-04-23 12:28:25
    Temat: Re: Przychodza listy na dziwne nazwisko
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    miffy pisze:

    > Czy takie postęowanie listonosza to jedyne słuszne?
    > Pytam, bo mam sytuację identyczną. Przychodzą na mój adres listy na nieznane
    > mi imie i nazwisko. Zwykłe ignoruję. przyszedł ostatnio polecony. Nie
    > odebrałam twierdząć, że nie ma tu takiej osoby (adresat nieznany) dostałam
    > awizo. Poszłam więc na pocztę z tym awizem i mówię, że nikt taki u mnie nie
    > mieszka. A pani na to, że jedyne co może zrobić to po bodajże 2 tygodniach
    > odeśle list do nadawcy z adnotacją "nieodebrane w terminie". A to przeciez
    > bezpośrednio nie wskazuje na fakt, że adresat nie mieszka pod danycm
> [...]

    Jeśli jest to list z sądu, to zgodnie z rozporządzeniem listonosz
    podczas próby doręczenia powinien zwrócić list z adnotacją, że adresat
    jest nieznany.

    Jeśli tego nie uczyni (bo na przykład nie ma nikogo w domu), to na
    poczcie nie ma już możliwości poproszenia o odesłanie listu z taką
    adnotacją. Będzie czekał awizowany dwukrotnie i wróci po 2 tygodniach.

    Sąd lub inny urząd pewnie uzna, że list jest dostarczony. Później
    zainteresowany będzie musiał sprawę odkręcać, jeśli w ogóle będzie miał
    taką możliwość.

    Taki mały absurd prawny. Pisałem o tym nieraz.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz