  • 1. Data: 2008-04-23 11:36:21
    Temat: Przychodza listy na dziwne nazwisko
    Od: "emes" <e...@e...pl>

    Od pewnego czasu przychodza z niemiec dziwne listy na imie i nazwisko
    jakiegos niemca, (Adres byl prawie dobrze napisany - bledy ortograficznie i
    literowki)
    listy nie byly polecone tylko jakies zwykle ladowaly w skrzynce na listy,
    potem w smietniku.
    Dzisiaj przyszedl listonosz z poleconym listem z sadu rejonowego - juz na
    prawidlowy adres z jego naziwskiem. Listonosz zgodnie z prawda napisal
    adresat nieznany.
    Co robic w tej sytuacji. Dzwonic do rejonowego czy na poczcie jakies
    oswiadczenie zlozyc.
    Nie chcialbym miec pobudki o 6:00 w celu doprowadzenie niemnie do sadu.

  • 2. Data: 2008-04-23 12:14:14
    Temat: Re: Przychodza listy na dziwne nazwisko
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    emes pisze:
> [...]
    > oswiadczenie zlozyc.
    > Nie chcialbym miec pobudki o 6:00 w celu doprowadzenie niemnie do sadu.

    Listonosz dobrze zrobił, nic innego robić nie musisz.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2008-04-23 12:23:59
    Od: "miffy" <b...@a...pl>

    > Listonosz dobrze zrobił, nic innego robić nie musisz.

    Czy takie postęowanie listonosza to jedyne słuszne?
    Pytam, bo mam sytuację identyczną. Przychodzą na mój adres listy na nieznane
    mi imie i nazwisko. Zwykłe ignoruję. przyszedł ostatnio polecony. Nie
    odebrałam twierdząć, że nie ma tu takiej osoby (adresat nieznany) dostałam
    awizo. Poszłam więc na pocztę z tym awizem i mówię, że nikt taki u mnie nie
    mieszka. A pani na to, że jedyne co może zrobić to po bodajże 2 tygodniach
    odeśle list do nadawcy z adnotacją "nieodebrane w terminie". A to przeciez
    bezpośrednio nie wskazuje na fakt, że adresat nie mieszka pod danycm
    adresem.
    Czy na poczcie mogą nie ustosunkować się do faktu (zeznanie właściciela
    mieszkania) że dana osoba nie miszka pod tym adresem?

  • 4. Data: 2008-04-23 12:28:25
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    miffy pisze:

> [...]
    > Czy na poczcie mogą nie ustosunkować się do faktu (zeznanie właściciela
    > mieszkania) że dana osoba nie miszka pod tym adresem?

    Jeśli jest to list z sądu, to zgodnie z rozporządzeniem listonosz
    podczas próby doręczenia powinien zwrócić list z adnotacją, że adresat
    jest nieznany.

    Jeśli tego nie uczyni (bo na przykład nie ma nikogo w domu), to na
    poczcie nie ma już możliwości poproszenia o odesłanie listu z taką
    adnotacją. Będzie czekał awizowany dwukrotnie i wróci po 2 tygodniach.

    Sąd lub inny urząd pewnie uzna, że list jest dostarczony. Później
    zainteresowany będzie musiał sprawę odkręcać, jeśli w ogóle będzie miał
    taką możliwość.

    Taki mały absurd prawny. Pisałem o tym nieraz.

  • 5. Data: 2008-04-23 12:44:00
    Od: "Janusz" <n...@n...tu>

    Użytkownik "emes" <e...@e...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > oswiadczenie zlozyc.
    > Nie chcialbym miec pobudki o 6:00 w celu doprowadzenie niemnie do sadu.

    tez tak mialem, w końcu policja przyjechała, ale na szczęście nie o 6 tylko
    po południu. Wystarczyło im słowne oświadczenie że nikt taki tu nie mieszka
    i nie jest nam znany.