    From: Sebcio Łastowski <s...@n...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Przewożenie czapki MILICYJNEJ na podszybiu
    Date: Mon, 21 May 2007 10:26:00 +0200

    Johnson pisze:

    > Art. 61. § 1. Kto przywłaszcza sobie stanowisko, tytuł lub stopień albo
    > publicznie używa lub nosi odznaczenie, odznakę, strój lub mundur, do
    > których nie ma prawa,
    > podlega karze grzywny do 1.000 złotych albo karze nagany.
    > Więc gdzie tu mowa o zakazie noszenia czegoś podobnego do munduru ??

    A cz art. 61. § 2 KW nie miałby tu zastosowania ? Cytuję:

    "Kto ustanawia, wytwarza, rozpowszechnia publicznie, używa lub nosi:
    godło, chorągiew albo inną odznakę lub mundur, co do których został
    wydany zakaz, albo odznakę lub mundur organizacji prawnie nie
    istniejącej, albo odznakę lub mundur, na których ustanowienie lub
    noszenie nie uzyskano wymaganego zezwolenia, podlega karze aresztu albo
    grzywny.

    Milicja jest "organizacją prawnie nie istniejącą", przewożenie czapki
    jest przecież jakąś formą jej "używania" a będąc częścią umundurowania
    można nazwać "mundurem". Nie wiem jednak czy to nie naciągane, bo pod
    ten przepis można podpiąć np. producentów replik.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio Łastowski * Gdańsk, PL