  • Data: 2011-08-27 06:14:46
    Temat: Re: Przewod/swiatlowod TPsa przez prywatna dzialke :-)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 25 Aug 2011, Roger(OS) wrote:

    > Probowalem kontaktowac sie z TPsa, ale nikt nic nie wie- poniewaz
    > swiatlowod jest juz kilka dobrych lat w ziemi... Mojej ziemi !
    >
    > Okolo 5-6lat temu (nie moge sprecyzowac dokladnie poniewaz dzialka jest
    > niezamieszkala i odwiedzam ja raz na rok badz rzedziej) TPsa zakopala
    > doslownie przez sam srodek ogrodka swiatlowod + do tego studzienka betonowa
    > (rowniez na srodku ogrodka) wystajaca nad ziemie okolo 60cm i srednicy
    > okolo 60-70cm. Chcialem sie dowiedziec, kto dal na to zgode, ale nikt nic
    > nie wie - samowolka...

    Hm... tak wg gołej litery przepisu, właśnie postawienie owych
    studzienek i słupków kieruje w stronę przypilnowania
    zasiedzenia:
    _117.html
    +++
    art. 292
    Służebnoœć gruntowa może być nabyta przez zasiedzenie tylko w wypadku,
    gdy polega na korzystaniu z trwałego i widocznego urzšdzenia.
    Przepisy o nabyciu własnoœci nieruchomoœci przez zasiedzenie
    stosuje się odpowiednio.
    ---

    Ale to oczywiście czasy 20/30 lat, nie 5 :)

    pzdr, Gotfryd