    From: Johnson <j...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Przewlekle męczę przewlekłość
    Date: Mon, 25 Oct 2010 06:18:40 +0200

    f...@N...gazeta.pl pisze:

    > Sąd stwierdził przewlekłość postępowania, jednak przyznał mi kwotę nie w
    > takiej wysokości, jakiej żądałem, ale według swojego widzimisie. Moim zdaniem
    > jest to naruszenie prawa, bo żaden przepis nie upoważnia sądu do oceny jaka
    > kwota będzie dla mnie wystarczająca.

    To tylko ci sie tak wydaje. Czemu twoje widzimisię ma być lepsze od
    widzimisię sądu ?

    > Jednak, po nowelizacji w 2009 r., ustawa po prostu
    > nakazuje sądowi przyznanie kwoty, o jaką wnosi skarżący:
    >
    > "Uwzględniając skargę, sąd na żądanie skarżącego przyznaje od Skarbu Państwa,
    > a w przypadku skargi na przewlekłość postępowania prowadzonego przez komornika
    > &#8211; od komornika, sumę pieniężną w wysokości od 2 000 złotych do 20 000
    złotych."

    Twoja interpretacja nie jest poprawna,
    Jak widać suma odszkodowania wcale nie jest sztywna i nie zależy od
    uznania pokrzywdzonego.
    Różnica między poprzednim stanem prawnym a obecnym polega tylko na tym,
    że poprzednio mogłeś dostać zero, nawet przy stwierdzeniu przewlekłości,
    a teraz musisz dostać co najmniej 2000 PLN, ale jak chcesz więcej to już
    jest twój problem, tzn. musisz przekonać sąd, że są na to jakieś argumenty.

    > W takim razie postanowienie sądu o uznaniu przewlekłości i przyznaniu
    > mniejszej kwoty jest niezgodne z prawem (konkretnie oddalenie skargi w
    > pozostałym zakresie).

    Tak ci się tylko wydaje.

    > Trochę się już zaczynam gubić, więc mam pytanie: wjakiej formie i do kogo można to
    postanowienie zaskarżyć? Sąd Najwyższy? Od
    > razu ETPCz §6 Konwencji? Czy może sąd powinien zwrócić się o wykładnię tego
    > paragrafu?

    No i już widać że prawdopodobnie do przewlekłości się troszkę
    przyczyniłeś, jakimiś nieprzemyślanymi wnioskami, co nie ? Choć
    oczywiście nie usprawiedliwa to komornika.

    --
    @2010 Johnson
    Przeciwko nudzie nawet bogowie walczyli daremnie.