  • Data: 2004-03-06 22:26:08
    Temat: Re: Przetargi
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "marsh" <m...@x...wp.pl> napisał w wiadomości
    news:c2dg3i$1j4$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Witam i mam pytanka:
    >
    > 1. Czy firma będąca jednoosobową spółką skarbu
    > państwa (czyli w sumie państwową) ma obowiązek
    > ogłaszać przetarg jeśli planuje wykonanie dosyć dużej
    > inwestycji (ponad 2 mln zł) ? Jak to się ma do ustawy
    > o zamówieniach publicznych ?

    To zależy od sposobu finansowania. Jeśli ze środków publicznych, to ma
    obowiązek. Te środki to publiczne w rozumieniu ustawy z dnia 26 listopada
    1998 r. o finansach publicznych, kredytowe, na które Skarb Państwa,
    jednostka samorządu terytorialnego lub samorządowa jednostka organizacyjna
    udzieliły poręczeń, gwarancji albo dofinansowały koszty udzielenia
    kredytu, pochodzące z opłat abonamentowych i opłat za używanie nie
    zarejestrowanych odbiorników radiofonicznych i telewizyjnych, o których
    mowa w ustawie z dnia 29 grudnia 1992 r. o radiofonii i telewizji.
    Najczęściej przy firmie państwowej mamy z koniecznością przetargu
    odczynienia, jeśli jakaś inwestycja jest dotowana albo przyznano na nią
    subwencję.

    > 2. Czy jeśli ta firma zleci wykonanie tej inwestycji
    > innej firmie podlegającej ministerstwu sprawiedliwości
    > to przetarg nie jest wymagany ?

    To ma niewiele do rzeczy, z tym że nie słyszałem o firmach podległych temu
    ministerstwu. Możesz coś więcej napisać.

    > 3. Gdzie szukać o tym dokładnych paragrafów ?

    W ustawie o zamówieniach publicznych oraz na stronach Urzędu Zamówieni
    Publicznych, bodaj (pisze z głowy!): http://www.uzp.gov.pl