    From: LeHardi <l...@S...LeHardiNet>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Przetarg miejski vs. zabezpieczenie roszczeń
    Date: Thu, 7 Aug 2003 00:07:05 +0000

    W artykule <bgrr71$r4q$8@inews.gazeta.pl> Robert Tomasik napisał(a):

    > Jeśli ustawa przewiduje, że działka powinna być zwrócona (nie wiem, czy tak
    > jest, bo nie chce mi się teraz szukać i zakładam, że się nie mylisz) to
    > urzędnik wystawiający ją na sprzedaż popełnia przestępstwo z art. 231 kk.
    > Należy powiadomić organa ścigania i one powinny sobie dać radę.

    Dzięki, to bardzo przydatne informacje, z pewnością przydadzą się w tej
    sprawie. Może wyraziłem się trochę nieprecyzyjnie ale chodzi o to,
    że w tym przypadku mamy rzecz sporną (działkę), która jest przedmiotem
    postępowania administracyjnego.
    Działka ma być za miesiąc wystawiona na sprzedaż. Jak się zabezpieczyć,
    aby do zakończenia tego postępowania prawomocną decyzją nie dysponowano
    tą działką, nie wystawiano jej na sprzedaż/przetargi? Jak zapobiec
    najbliższemu przetargowi? Czy np. w sądzie cywilnym można złożyć jakieś
    zastrzeżenie? Dla ułatwienia (albo dla utrudnienia :-)) dodam, że
    spotkałem się z przypadkiem, że byli właściciele starjący się o zwrot
    swego majątku doprowadzili do unieważnienia przetargu, chyba (nie wiem
    tego na pewno) robiąc zastrzeżenie przed sądem cywilnym.

    Najlepsze pozdrowiena
    --
    LeHardi
    l...@N...inetia.pl