    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Przeszukanie osobiste
    Date: Fri, 28 Jan 2005 20:55:45 +0100

    Użytkownik "aqar" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:3100.00000689.41fa94d9@newsgate.onet.pl...

    > Hmm... no tak - moze to byc np. wscibski sasiad, albo inna osoba z ktora
    "mamy
    > na pienku".

    Ten kij ma dwa końce. Jak sie okaże, że sie pomylił, to jednak piłka jest po
    Twojej stronie.

    > Dokladnie. Watek poruszany pare razy.
    > Jak juz ktos wspomnial, sensownym rozwiazaniem moze byc np. okreslenie
    przez
    > policjanta mojego zachowania jako "podejrzane"

    Toterz tego się inaczej zrobić nie da. Z kolei policjanci mają kilka
    ciekwaszych rzeczy doz robienia na służbie, niż oglądanie cudzych telefonów
    komórkowych.

    > Nie handluje w takich miejscach, a ze czekam w poblizu... no wlasnie, to
    moze
    > byc "sensowne" wytlumaczenie - wygladalem na dilera prochow.

    Skoro nic nie znalazł, to pewnie sobie poszedł. I po sprawie. Taż inaczej
    zweryfikoać swoich wątpliwości nie mógł.

    > Ale czy moge zazadac przeszukania na komendzie ?

    Tak. Przy czym z zasady robi sie to w ustronym miejscu.

    > Czy powiniennem otrzymac jakis dokument ?

    Jeśli zarządasz, to są stosowne protokoły. jesli nie żądasz, to zostaje
    wpuis w notatniku.

    > Czy gdy okaze sie iz przeszukanie nic nie dalo, tzn. w sensie iz nie mam
    przy
    > sobie np. narkotykow, ani nie jestem o nic podejrzany, mam prawo domagac
    sie
    > np. odstawienie w miejsce skad mnie zabrano ? Jakie mam prawa, jak wyglada
    > procedura zatrzymania, przeszukania - co mozna a czego nie.

    To już wynika z ustaw. Przejrzyj archiwum tej grupy. Ale w celu sprawdzenia
    nie potrzeba Cię zatrzymywać. Co do odwożenia, to już grzecznościowo. Oni to
    mają w miejscu ustronnym zrobić. Jesli sobie zażyczysz wycieczke na Komendę,
    to nie mają obowiązku Cię odwieźć. Ale z reguły tak czynią.

    > Czy mam prawo odmowic podania np. numeru PIN ?

    Tak.