    From: "aqar" <a...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Przeszukanie osobiste
    Date: 28 Jan 2005 20:39:06 +0100

    Dziekuje za zainteresowanie i udzielone odpowiedzi.

    > Wiesz, równolegle właśnie o tym samym dyskutujemy w kontekście telefonu
    > komórkowego. Rzuć okiem, bo tam podałem podstawy prawne.

    O ile mamy na mysli ten sam watek, w ktorym autor przytacza kontrole drogowa i
    jednoczesne sprawdzanie numeru IMEI aparatu - to powiem, ze sytuacja jest
    ciekawa.

    > Na widzimisię nie.

    Hmm... no tak - moze to byc np. wscibski sasiad, albo inna osoba z ktora "mamy
    na pienku".

    > Ale tak naprawdę, to kwestia sensownego uzasadnienia ze strony policjanta.

    Dokladnie. Watek poruszany pare razy.
    Jak juz ktos wspomnial, sensownym rozwiazaniem moze byc np. okreslenie przez
    policjanta mojego zachowania jako "podejrzane"

    > Jeśli stojąc przed dyskoteką będzie coś sprzedawał, albo nawet jemu się
    > będzie wydawało, ze ta robisz na podstawie jakiś tam sensownych przesłanek,
    > to może.

    Nie handluje w takich miejscach, a ze czekam w poblizu... no wlasnie, to moze
    byc "sensowne" wytlumaczenie - wygladalem na dilera prochow.

    > Oczywiście można zarzucić, ze w tym zakresie możliwe są nadużycia. I pewnie
    > tak, ale inaczej się tego sensownie unormować nie da i z tego co wiem, to we
    > wszystkich krajach obowiązują podobne unormowania.

    Ale czy moge zazadac przeszukania na komendzie ?
    Czy powiniennem otrzymac jakis dokument ?
    Czy gdy okaze sie iz przeszukanie nic nie dalo, tzn. w sensie iz nie mam przy
    sobie np. narkotykow, ani nie jestem o nic podejrzany, mam prawo domagac sie
    np. odstawienie w miejsce skad mnie zabrano ? Jakie mam prawa, jak wyglada
    procedura zatrzymania, przeszukania - co mozna a czego nie.
    Czy mam prawo odmowic podania np. numeru PIN ?