    From: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Przeszukanie osobiste
    Date: Thu, 27 Jan 2005 21:50:23 +0100

    Dnia Thu, 27 Jan 2005 17:14:22 GMT, lilia <i...@o...pl> napisał:

    > Policjanci z reguly sa mocni kiedy trzymaja palke w reku. Kiedy
    > przychodzi argumentowac, to dostaja biegunki. Te trzy godziny na
    > komisariacie, moze przedluzyc sie dla policjanta do 300 godzin liczonych
    > w obronie nielegalnego przeszukiwania (i potraceniu premii).

    Wątpię, Potrafisz udowodnić, że nie miał "uzasadnionego podejrzenia"?
    Wystarczy, że powie, że zatrzymany był dziwnie niespokojny, albo skojarzył
    mu się opis sprawcy rozboju.

    > A jaki dasz argument osobom ktore nic nie maja na sumieniu a
    > jednoczesnie cenia sobie prywatnosc? Czy tez maja dla swietego spokoju
    > pozwolic gwalcic swoje nizbywane prawa obywatelskie dla widzimisie
    > jakiegos kraweznika bez zebow, ktory nawet nie potrafi napisac bez
    > bledow ortograficznych protokolu? Prywatnosc chroni Europejska Konwencja
    > ktora ma w nazwie "fundamentalnych wolnosci":

    Zanim zaczniesz się zasłaniać konwencją naucz się podstaw prawa.

    > http://conventions.coe.int/treaty/en/Treaties/Html/0
    05.htm

    > Article 7
    >
    > No punishment without law
    > 1. No one shall be held guilty of any criminal offence on account of
    > any act or omission which did not constitute a criminal offence under
    > national or international law at the time when it was committed.
    >
    > Odmowa poddania sie przeszukaniu nie moze byc wzieta jako "dowod"
    > popelnienia przestepstwa. Zreszta nie wiadomo jeszcze jakiego, bo
    > dopiero przeszukanie moze wykazac dowod jakiejs winy (najczesniej nie).
    > Odwracasz prawo do gory nogami.

    Niby z czego ci to wynika? Na pewno nie z art 7 konwencji, bo to arytykuł
    statuujący zasadę nullum crimen sine lege - inaczej mówiąc że aby czyn lub
    zaniechanie uznać za przestępstwo musi ono być zakazane przez ustawę
    obowiązującą w chwili czynu.

> [...]
    > is necessary in a democratic society in the interests of national
    > security, public safety or the economic well-being of the country, for
    > the prevention of disorder or crime, for the protection of health or
    > morals, or for the protection of the rights and freedoms of others.
    >
    > Jakos nie widze w tym tekscie wyjatku dla posterunkowego Badziewiaka z
    > Pcimia Glownego. Prywatnosc mozna jedynie zignorowac jezeli jest to
    > niezbedne w demoktratycznym spoleczenstwie. Przeszukanie na podstawie
    > widzimisie jest jaskrawo sprzeczne z tym artykulem.

    A ja widzę. "in accordance with the law" oraz "interests of prevention of
    crime"

    > Wiec robili to nielegalnie. Patrz artykuly powyzej.

    Ponowenie. zanim zaczniesz się powoływać na konwencję naucz się podstaw
    prawa i reguł wykładni. A robili to jak najbardziej legalnie. Patrz kodeks
    postępowania karnego.

    --
    Falkenstein
    skazania.