  • Data: 2005-01-17 09:34:36
    Temat: Re: Przesyłka - i po przesyłce.
    Od: "szlovak" <B...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Rodrig Falkenstein napisał(a):

    > Dnia Sun, 16 Jan 2005 20:50:23 +0000 (UTC), szlovak <B...@o...pl>
    > napisał:
    >
    > [ciach]

    > A niby dlaczego ma pisać cokolwiek, skoro to wynika za przepisu KC, który
    > obowiązuje także przy sprzedaży na allegro?

    Dobra linia obrony sprzedawcy ale nic poza tym

    > Po wygraniu licytacji kupujący kontaktuije się ze sprzedawcą i negocjuje z
    > nim warunki wykonania zobowiązania. Nie są one elementem oferty składanej w
    > trakcie licytacji. Zapis w aukcji zawiera jedynie zaproszenie do rokowań
    > odnosnie sposobu przesyłki.

    NIE, jeśli w uakcji ktoś napisze że możliwe są różne ceny wysyłki ( i co się z
    tym wiąże czyli że nie ponosi odpowiedzialność)zależnie od opcji to staje to
    się częścią umowy, kupujący jest na 100% poinformowany o wyborze i swojej
    odpowiedzialności. Co innego gdy tego nie ma w opisie aukcji i wtedy jest
    sprawa jest dopiero jak paczka zaginie. Proponuję wejść na cafe allegro i
    zapytać w dziale "cafe pomoc" i zapodać pytanie ze swoją argumantacją.

    > Niech więc się pofatyguje do sprzedawcy. Miejscem spełnienia świadczenia
    > jest siedziba dłużnika. Jak chce żeby przesłano go gdzie indziej musi to
    > dodatkowo uzgodnić i dodatkowo za to zapłacić. Powinien więc wiedzieć ile
    > kosztują paczki, skoro domaga się przesłania.

    > Trochę głupio się śmiać ze SWOJEJ nieznajomości prawa. Otóż przeniesienie
    > posiadania rzeczy niezbędne jest tylko przy sprzedazy rzeczy oznaczonych co
    > do gatunku. W innych przypadkach przejście własności następuje w momencie
    > zawarcia umowy. Zapłacenie cenyy nie ma tu nic do rzeczy.

    Mów co chcesz, pewne jest tylko że kupując COKOLWIEK w internecie
    odpowiedzialny jest sprzedawca za dostarczenie towaru, chyba że kupujący
    dokonał świadomego wybory i mamy na to dowód , inaczej nawet gdyby
    telefonicznie prosił o wysłanie tanią paczką NIE NALEŻ TEGO ROBIĆ. Wejdź na
    cafe, będzie taki pogrom twoich pomysłów że ho ho. ROTFL jeszcze raz