  • Data: 2004-04-30 11:56:59
    Temat: Re: Przepisy dotyczące samochodowej instalacji gazowej.
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Wojciech" <w...@g...pl> napisał:

    >Z tego co wiem to zbiornik gazu musi być umieszczony
    >w jakieś odległości od ziemi_jezdni.
    Przede wszystkim prześwit pojazdu nie może ulec zmniejszeniu w wyniku
    zabudowy instalacji, przy czym żaden z jej elementów nie może
    znajdować się niżej niż 0,2 m od jezdni, jeśli nie jest chroniony
    dolną częścią pojazdu położoną poniżej niego w odległości nie większej
    niż 0,15 m w poziomie z przodu i z boków.
    Zbiorniki powinny być tak umieszczone, aby była możliwość łatwego:
    1) odczytu stanu napełnienia;
    2) odczytu danych dotyczących oznakowań identyfikacyjnych oraz cech
    legalizacji (stosuje się to także do butli).
    Powinny być tak zainstalowane, aby były maksymalnie chronione przed
    skutkami zderzeń, w tym głównie od przodu i tyłu pojazdu, a w
    przypadku ich umieszczenia w przestrzeni ładunkowej samochodu
    ciężarowego powinny być zabezpieczone przed uszkodzeniem ładunkiem
    oraz przez operacje załadunkowo-wyładunkowe.

    Artur Golański