    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Przekret w licencji Inserta
    Date: Mon, 15 Sep 2003 20:00:51 +0200

    | 1. Licencję na Program stanowi kwartalnik Komputer ŚWIAT EXTRA 3/03 oraz
    oryginalna płyta
    | dołączona do tego pisma, zawierająca wersję instalacyjną Programu. .....
    |
    | /Nie można zgubić płyty ani gazety/

    No w każdym razie, jak się zgubi, to należy odinstalować program. Może i nie
    za bardzo wydarzone, ale zaproponuj inne rozwiązanie. Mądrzej byłoby pewnie,
    że licencję stanowi płyta (bo musiałeś kupić gazetę, skoro ją masz).

    | 4. Licencjobiorca obowiązany jest do ochrony programu przed poznaniem
    istoty lub używaniem
    | programu przez osoby trzecie, jak również na rzecz osób trzecich oraz do
    ochrony programu
    | przed utratą lub uszkodzeniem.
    |
    | /Czyli nikt z poza firmy nie może używać programu, oglądać funkcji i
    absolutnie nie można
    | dopuścić do "zaginięcia" komputera/

    Faktycznie głupie. A zdefiniowali, kogo wliczają w te osoby trzecie? Moje
    dziecko, to już osoba "trzecia", czy dopiero "druga"? No i zupełnie nie
    rozumiem, dla czego mam strzec to ich cudo przed czymkolwiek wzrokiem. No i
    nie wiem, jak oni mają zamiar badać, czy obsługujący już poznał istotę tego
    programu, czy nie. test będą dawać, czy co?

    | 5. Licencjodawca uprawniony jest do kontroli zgodności korzystania przez
    Licencjobiorcę z
    | programu z warunkami udzielonej licencji, w szczególności może żądać
    dostępu do miejsca
    | lokalizacji programu.
    |
    | /Czyli firma Insert sama albo za pomocą agencji (np Hetmana) może
    skontrolować komputery,
    | na których jest zainstalowane oprogramowanie Przelewy2, i zobaczyć czy
    czasami sprzątaczka
    | lub woźny nie związani z firmą nie wystawili przelewów z tego programu (bo
    to by było
    | naruszeniem umowy licencyjnej)/

    Świetne. Tylko nie bardzo wiem, jak oni chcą znajdować te miejsca. Jak
    przyjdą i spytają, to im łaskawie wyjaśnię, że licencję nabyłem, ale
    programu nie zainstalowałem, bo głupi. To powinno sprawę tego punktu
    ostatecznie załatwić.

    | 8. W razie naruszenia przez Licencjobiorcę obowiązków wynikających z
    udzielonej licencji
    | Licencjobiorca obowiązany jest zapłacić Licencjodawcy karę umowną w kwocie
    odpowiadającej
    | równowartości 1000 EURO według średniego kursu z tabeli kursów NBP z dnia
    wezwania do
    | zapłaty kary umownej, za każde naruszenie. Licencjodawca może dochodzić na
    zasadach
    | ogólnych odszkodowania przewyższającego karę umowną.

    Kara jak kara. Tylko, że nie wiem jak oni chcą udowadniać te naruszenia.
    Przecież te wcześniejsze punkty są bez sensu.

    | /Reasumują jeżeli ktoś używający darmowej wersji programu Przelewy2
    zainstalowanej z
    | gazety zgubi płytę KŚ 3/03, zniszczy gazetę KŚ 3/03, pokaże program
    znajomemu a ten "pozna
    | instotę programu", jeżeli sprzątaczka (woźny) wypisze przelew z programu
    (wszystkie dane
    | zostają i są do wglądu przez firmę Insert), będzie musiał zapłacić w
    przeliczeniu około
    | 4400 PLN!!!!!! Oczywiście jeżeli agencja Hetman wykryje takowe
    nieprawidłowości, a
    | współpracując z policją mają bardzo duży zasięg/

    To nie jest darmowa wersja. Ty zapłaciłeś za tę licencje kupując gazetę.
    Mało, ale jednak zapłaciłeś. Co do HETMAN-a to coś nie sądzę, by ścigali
    użytkowników darmowego oprogramowania. Nie opłaca się.

    | /Jako osoba oszukana już w podobny sposób mogę przypuszczać, że Firma
    Insert znalazła nowe
    | źródło dochodu i współpracując z czasopismem KŚ nieźle im to wychodzi.
    Sytuacja jest
    | podobna oszustwa w TP S.A. z nr 0700 na który wdzwaniał się komputer bez
    zgody i wiedzy
    | użytkownika. Tutaj przecież też użytkownik może nie wiedzieć, że ktoś
    wystawił przelew lub
    | zgubiła się płyta czy Gazeta KŚ/

    No to nie należy zgadzać się na tę kretyńską licencję i nie instalować
    programu.