    From: mvoicem <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Przegranie danych - umowa o dzielo czy zlecenie?
    Date: Sun, 21 Sep 2008 08:45:24 +0200

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Nie ma takiej możliwości.
    > ZUS mógłby się zmniejszyć jedynie, jakby w końcu ktoś trzasnął
    > pięścią i doprowadził do stanu "każdy płaci w wysokości potrzebnej
    > na swoją emeryturę".
    [...]
    > Problem jest taki, że dopóki nie doprowadzi się do stanu w którym
    [...]

    Wszystko to racja. Ale dodatkowo - skoro jest tak że pewna grupa(wykonawców)
    jest w sposób nieuzasadniony uprzywilejowana wobec innej(zleceniobiorców),
    to wręcz elementarnie matematyczne jest to że ta druga grupa płaci za
    pierwszą.

    Więc program naprawczy który proponujesz nie wystarczy, jeszcze trzeba
    zrównać to co jest tak naprawdę równe. Czyli to co powyżej jak również inne
    rzeczy, typu KRUS, głupia ryczałtowa stawka ZUSu dla prowadzących DG itd...

    > Bo jak probowali doczepić ZUS "do wszystkiego co się rusza", to
    > wyszło że przeciw oZUSowaniu umów o dzieło przemawia logika.
    >
    > Otóż ZUS jest pobierany od *okresu* podlegania ubezpieczenia.
    > Fakt, że oskładkowaniu podlega wysokość jakiegoś świadczenia
    > to jedno, fakt przywiązania do okresu to drugie.
    >
    > Umowa o dzieło ("prawdziwa umowa o dzieło", co wyraźnie zaznaczę)
    > z okresem nie jest związana NIJAK.
    > To, że podpiszę umowę dziś z terminem wykonania na 10.XII br.
    > wcale nie znaczy, że będę ją "robił od dziś".
    [...]

    Ok, teraz rozumiem. Widzę możliwość ozusowania tego, bez narażania się na
    trybunały (chociaż nie wiem czy powinienem pisać, jakieś (p)osły mogą to
    czytać :D).

    p. m.