  • Data: 2006-03-06 15:19:07
    Temat: Re: Przedsadowe wezwanie do zaplaty
    Od: Mariusz Jedrzejewski <m...@d...tujestcos.org> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 06.03.2006 Michał "Kaczor" Niemczak <k...@N...atn.pl> napisał/a:

    > Chyba logicznym jest, że w takim wypadku normalny człowiek zrzecze się
    > "spadku"? :> Hmm jest taka możliwość? We wcześniejszych wątkach był

    Kodeks cywilny.
    Art. 1024. § 1. Jeżeli spadkobierca odrzucił spadek z pokrzywdzeniem
    wierzycieli, każdy z wierzycieli, którego wierzytelność istniała w chwili
    odrzucenia spadku, może żądać, ażeby odrzucenie spadku zostało uznane za
    bezskuteczne w stosunku do niego według przepisów o ochronie wierzycieli w
    razie niewypłacalności dłużnika.

    Na tej podstawie mysle, ze zasrana Enea moze podwazyc te odrzucenie. Inna
    rzecz, ze czas dla mnie uplynal:

    Art. 1015. § 1. Oświadczenie o przyjęciu lub odrzuceniu spadku może być
    złożone w ciągu sześciu miesięcy od dnia, w którym spadkobierca dowiedział
    się o tytule swego powołania.

    Nie zlozylem oswiadczenia o odrzuceniu w ciagu 6 miesiecy, znaczy przyjalem
    spadek, w tym przypadku dlug.

    Jednak dalej mnie niepokoi koniecznosc placenia odsetek, mimo ze nie
    dostalem normalnego rachunku na swoje nazwisko, i ze mam placic za okres po
    wymeldowaniu. Jak jest z tym? Przeciez po pierwszym rachunku, ktory bym
    dostal blyskawicznie wyjasnilbym sprawe, wiec kolejnych rachunkow nie
    byloby. To jest nabijanie sobie kasy, ale czy w swietle prawa?

    mj