  • 1. Data: 2006-03-06 13:51:37
    Temat: Przedsadowe wezwanie do zaplaty
    Od: Mariusz Jedrzejewski <m...@d...tujestcos.org>

    Witam.
    Chce sie poradzic w nast. kwestii.

    Otrzymalem mianowicie wezwanie do zaplaty rachunkow za prad uzytkowany w
    mieszkaniu mojej matki, ktora: 1) zostala eksmitowana do lokalu zastepczego,
    2) w dniu eksmisji zmarla. Bylo to wszystko 17.09.2004.

    Rachunki, ktore dostalem do zaplacenia datuja sie od sierpnia 2004 do
    pazdziernika 2004. Do 22.09.2004 bylem zameldowany pod adresem, do ktorego
    byl dostarczany prad, natomiast od 10'2000 mieszkam w Warszawie.

    Mam kilka watpliwosci.
    1) Rozumiem, ze skoro bylem zameldowany, to Enea stosuje zapisy kodeksu
    cywilnego, KSIEGA TRZECIA - ZOBOWIAZANIA, Dzial "Zobowiazania solidarne".
    Jednak - czy ma do tego prawo w momencie, gdy nie podpisywalem umowy z
    dostarczycielem energii?
    2) Poniewaz znalezli moj nowy adres zameldowania i dostarczyli wezwanie -
    mogli rowniez dostarczyc rachunki. Tymczasem tego nie zrobili, a teraz
    zadaja zaplaty odsetek. Czy jest to dzialanie zgodne z prawem?
    3) Faktury sa wystawione do 2 pazdziernika 2004, czyli poza okresem, gdy
    bylem zameldowany pod adresem (przypomne, do 22.09.2004, czyli probuja mnie
    obciazyc za 10 dni ekstra). Czy maja do tego prawo?

    Calosc zobowiazania opiewa na 144.24PLN - kwote moge zaplacic bez problemu,
    ale chodzi o zasady. Zadzwonilem do nich z prosba o wyjasnienie, rozmawialem
    z pol godziny z jakims betonem, uslyszalem mniej wiecej taka wersje: oni
    maja mnie jako zameldowanego, wiec wzywaja mnie do zaplaty wlasnie na tej
    JEDYNEJ podstawie. Przypomne, ze 17.09 mieszkanie wrocilo do puli
    spoldzielni, w zwiazku z eksmisja (posrednio moja rowniez), o ile sie
    orientuje to automatycznie jestem w tym momencie wymeldowany. Gdy
    powiedzialem, ze ok, zaplace, ale do 22.09.2004 pani powiedziala, ze jak oni
    odejma te 10 dni. Powiedzialem ze mnie to nie obchodzi, to powiedziala, ze
    musze zaplacic calosc, bo "NIE ZGLOSILEM CHECI REZYGNACJI Z USLUG". Czyli
    jak zaczal jej sie ruszac grunt pod nogami, to dodala drugi argument, co
    mnie troche rozezlilo. Wiec dodalem pytanie, ze skoro do dzisiaj nie
    zrezygnowalem z uslug, to do dzisiaj mam obowiazek placic? Powiedziala, ze
    tak, mimo ze od listopada 2004 pod adresem jest zameldowany ktos inny.
    Wkurzyla mnie tym juz doglebnie.

    Prosze o pomoc, jakie ta cala Enea ma prawa obciazac mnie za energie,
    dlaczego za okres poza moim meldunkiem, i czy ma prawo zadac odsetek bez
    uprzednio dostarczonych faktur? W kwestii innych pytan - sluze
    odpowiedziami.

    Pozdrawiam
    Mariusz

    PS. Przepraszam za ew. psucie pliterek, z newsow korzystam na tyle rzadko,
    ze nie chce mi sie poprawnie konfigurowac czytnika

    --
    Jak chcesz napisac na email to zamien tujestcos na homeunix

  • 2. Data: 2006-03-06 13:52:27
    Temat: Re: Przedsadowe wezwanie do zaplaty
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Mariusz Jedrzejewski napisał(a):

    [ciach ...]

    Ty się zastanów czy nie jesteś spadkobiercą matki. Bo jeśli tak to
    większość tego co piszesz nie ma znaczenia. Odziedziczyłeś dług matki.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Gdy nie wiemy czegoś w ogóle, bądź wiemy mało - jesteśmy skłonni do
    podstawiania uczuć w miejsce rozumu"

  • 3. Data: 2006-03-06 14:34:40
    Od: Mariusz Jedrzejewski <m...@d...tujestcos.org>

    Dnia 06.03.2006 Johnson <j...@n...pl> napisał/a:
    > Mariusz Jedrzejewski napisał(a):
    >
    > [ciach ...]
    >
    > Ty się zastanów czy nie jesteś spadkobiercą matki. Bo jeśli tak to
    > większość tego co piszesz nie ma znaczenia. Odziedziczyłeś dług matki.

    Co to znaczy - zastanow sie?
    Albo jestem, albo nie jestem. Kiedy jestem a kiedy nie?

    Sytuacja jest czysta - matka zmarla, pochowalem ja. Co dalej wedlug prawa /
    kodeksu cywilnego?

    Pozatym, gdybym mial wiadomosci, ktore pozwolilyby mi sie nad tym zastanowic
    to nie pytalbym tu. Mam w planach pojsc do prawnika, ale kosztuje to 42 PLN.
    I jest potencjalnie nieoplacalne.

    Pozatym, ja moge za to zaplacic, ale czy wlasciwe jest naliczanie dlugu poza
    moim okresem zameldowania, nie mowiac juz tego, ze matka po 17.09 dlugu nie
    robila, bo nie byla w stanie, skoro zmarla. Sam sie zastanow, a nie piszesz
    cos z defaultu bez analizy tresci.

    Pzdr
    mj

  • 4. Data: 2006-03-06 14:37:09
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Mariusz Jedrzejewski napisał(a):
    > Albo jestem, albo nie jestem. Kiedy jestem a kiedy nie?

    jeśli nie było testamentu, to jesteś

    KG

  • 5. Data: 2006-03-06 14:39:49
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Mariusz Jedrzejewski napisał(a):

    > Co to znaczy - zastanow sie?

    To znaczy że wróżką nie jestem.

    > Albo jestem, albo nie jestem. Kiedy jestem a kiedy nie?

    Jeśli nie było testamentu i nie odrzuciłeś spadku to jesteś
    (przynajmniej w jakiejś części - z rodzeństwem i mężem matki).

    > Pozatym, gdybym mial wiadomosci, ktore pozwolilyby mi sie nad tym zastanowic
    > to nie pytalbym tu.

    Nie rozmieszaj mnie że nie masz wiadomości co do tego czy jesteś
    spadkobiercą czy nie.

    > Sam sie zastanow, a nie piszesz cos z defaultu bez analizy tresci.

    Za te brzydkie uwagi powinieneś mi zapałcić. Nie można od ciebie wymagać
    odrobiny myślenia? Czyżbyś był informatłukiem?

  • 6. Data: 2006-03-06 14:43:22
    Od: Mariusz Jedrzejewski <m...@d...tujestcos.org>

    Dnia 06.03.2006 kam <#k...@w...pl#> napisał/a:

    > jeśli nie było testamentu, to jesteś

    Dobra. Znalazlem cos:
    http://eber.kul.lublin.pl/~fajgiel/StaraWWW/Ap/Kc/kc
    47.htm

    Przyjmuje to do wiadomosci. Pozostaja pytania:

    1) Czy mam obowiazek placic odsetki, skoro nie dostalem do zaplacenia
    wczesniej rachunkow?
    2) Czy mam obowiazek placic za okres, ktory przypada po dniu mojego
    wymeldowania (23.09 - 02.10.2004)?

    mj

  • 7. Data: 2006-03-06 14:44:10
    Od: "Michał \"Kaczor\" Niemczak" <k...@N...atn.pl>

    Dnia 2006-03-06 15:37, Użytkownik kam napisał:

    > jeśli nie było testamentu, to jesteś

    Skoro był nakaz eksmisji można domniemywać, iż majątku żadnego nie
    posiadała. Brak testamentu, brak również majątku do dziedziczenia. Co w
    tej sytuacji syn dziedziczy? Jedynie długi matki? Mieszkanie przecież
    przeszło na własność spółdzielni.

    Kaczor
    kaczor@NO_SPAM-plug.atn.pl
    http://przemysl.net.pl/kaczor

  • 8. Data: 2006-03-06 14:46:23
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Michał "Kaczor" Niemczak napisał(a):

> [...]
    > posiadała. Brak testamentu, brak również majątku do dziedziczenia. Co w
    > tej sytuacji syn dziedziczy? Jedynie długi matki? Mieszkanie przecież

    No i co? Sam dług też można odziedziczyć.

  • 9. Data: 2006-03-06 14:49:02
    Od: Mariusz Jedrzejewski <m...@d...tujestcos.org>

    > To znaczy że wróżką nie jestem.

    Przykro mi.

    > Jeśli nie było testamentu i nie odrzuciłeś spadku to jesteś
    > (przynajmniej w jakiejś części - z rodzeństwem i mężem matki).

    Znalazlem juz sam odpowiednie zapisy. Dziekuje za fenomenalna pomoc.

    > Nie rozmieszaj mnie że nie masz wiadomości co do tego czy jesteś
    > spadkobiercą czy nie.

    Nie mam obowiazku wiedziec wszystkiego. Jezeli tego nie chcesz rozumiec -
    Twoja sprawa.

    > Za te brzydkie uwagi powinieneś mi zapałcić. Nie można od ciebie wymagać
    > odrobiny myślenia? Czyżbyś był informatłukiem?

    Pozostawie te uwage bez komentarza. Sama Tobie wystawia swiadectwo.

    Bylo milo, pozdrawiam
    mj

  • 10. Data: 2006-03-06 14:49:22
    Od: "Michał \"Kaczor\" Niemczak" <k...@N...atn.pl>

    Dnia 2006-03-06 15:46, Użytkownik Johnson napisał:

    > No i co? Sam dług też można odziedziczyć.

    Chyba logicznym jest, że w takim wypadku normalny człowiek zrzecze się
    "spadku"? :> Hmm jest taka możliwość? We wcześniejszych wątkach był
    temat dzidziczenia majątku wraz z długami. W tym przypadku jest chyba
    ciut inaczej. Majątku nie ma a jedynie sam dług. Przepisy są takie same
    dla tego przypadku?

    Kaczor
    kaczor@NO_SPAM-plug.atn.pl
    http://przemysl.net.pl/kaczor