    From: Marcin <stern@im_Himmel.de>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Proszę
    Date: Wed, 21 Aug 2002 09:20:46 +0200

    Elita.pl wrote:

    > Dokładnie to co ten zwrot oznacza - egzemplarz wprowadzony do obrotu
    > przez producenta a nie pirata.

    na jakich warunkach wprowadzony?
    odpowiesz mi wreszcie?
    jak dotąd napisałeś o umowie, która łączy autora utworu
    z dystrybutorem i jest nią według Ciebie licencja.
    dalej napisałeś, że niezależnie od tego do czego uprawniony jest
    dystrybutor klient otrzymuje autorskie prawa majątkowe do utworu.

    Więc pytam: na jakiej podstawie klient otrzymuje te prawa, nabywając
    sprzęt od dytrybutora, który posiada tylko licencję,
    a zatem prawo używania utworu (i to ograniczone)

    > Przykro mi bardzo, ale nie będę rozmawiał na tym poziomie.

    na jakim poziomie,
    nie podajesz podstawy prawnej,
    nie podajesz przykładów umów,
    rzucasz twierdzeniami, które już na pierwszy rzut oka wydają się
    gł^H^H kontrowersyjne.

    podnieś zatem poziom,
    powołaj przepisy.

    > Po tym co piszesz nie sądzę byś wiedział.

    ale już przeczytałem sobie art. 41 ust 2 ustawy o prawie autorskim i
    prawach pokrewnych, ktory zawiera legalną definicję w/w pojęcia i wiem.

    A Ty wiesz? :)

    > Przypomnę tylko, że dwa listy wcześniej zadałem Ci pytanie, na które nie
    > odpowiedziałeś "zajmujesz się tematyką prawa autorskiego i rzeczywiście
    > masz wątpliwości, czy też ta dyskusja jest tylko dla sportu ? "

    odpowiadam zatem:
    nie, nie zajmuję się zawodowo prawem autorskim,
    tak, rzeczywiście mam wątpliwości, bo twoje tezy nie zgadzają sie z
    obowiązującym w polsce prawem

    i pytanie zwrotne:

    Ty się tym zajmujesz? masz wykształcenie prawnicze?
    czy opowiadasz rzeczy zasłyszane u cioci na imieninach od kuzynki,
    ktorej mąż zna adwokata?

    --
    OE, IE RULEZ!!!
    Niech żyje i trwa