    From: adhan diWhizZ <a...@...sygnaturze.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prosba o wyjsnienie
    Date: Thu, 12 Aug 2004 10:15:25 +0200

    Robert Tomasik napisał(a):

    > Moim zdaniem zawsze masz prawo do umieszczenia znaczku " C " i nazwiska. Co
    > do "webmajster", to tylko, o ile nim jesteś. Nie wiem akurat co by tu miał
    > rodzaj umowy do rzeczy, ale to już sprawa przełożonej.

    Dobrze rzecze, wg. konwencji bernenskiej, autor danego dziela (w tym
    strony www) nie ma obowiazku spelniac zadnych kwestii formalnych azeby
    poslugiwac sie znakiem (c) Copyright Imie_Nazwizsko, Rok_publ.
    Uzycie takiej formuly ma zapobiec tlumaczeniu sie kogos kto zlamal prawa
    autora, ze nie wiedzial do kogo one naleza. Kwestia umowy jest tu sprawa
    drugorzedna. Dopuszcza sie forme np. (c) Copr. Firma, 2004 lecz nie
    jestem pewien czy istnieje mozliwosc zastosowania formy "polubownej" ;)
    np.: (c) Copr. Imie_nazwisko, Firma, 2004.
    Warto tez zaznaczyc ze w momencie jezeli strona zawiera skrypty i
    grafiki innych autorow, wypadalo by umiescic to gdzies w dodatkowej nocie.

    pozdr./ag

    --
    .. :: kreatyw.studio : grafika i fotografia w metalu :: ..
    :: /||\|_| /||\| :: stabilizacja motylka to szpilka ...