  • Data: 2004-03-04 14:12:30
    Temat: Re: Prosba o porade
    Od: s...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 4 Mar 2004 14:22:59 +0100, "Maciek" <b...@p...fm> wrote:

    >Chodziło mi o to, czy sąd pozwu nie oddali, uznając że
    >zostal wniesiony do niewlasciwego sądu.

    Przy dochodzeniu alimentów jest właściwość przemienna, poza tym sąd ma
    obowiązek pozew (wniosek) wniesiony niewłaściwie skierować do trybu i
    sądu właściwego, w ostateczności zaś zwrócić do uzupełnienia.

    >Np. czy może stwierdzić że pozew winien trafić do
    >sądu cywilnego o zapłatę, a nie do rodzinnego o alimenty.

    Nie ma to znaczenia, ponieważ wydziały rodzinne i cywilne funkcjonują
    zawsze w ramach jednego sądu.

    >Problemu z egzekucją nie byłoby żadnego.
    >Syn ma stałą pracę, oszczędności w banku itp.

    A to jeszcze niczego nie przesądza...

    Alimenty są egzekwowane okresowo, a nie jak sobie wierzyciel zażyczy,
    z góry. Synalek, jak znam życie, z pewnością później coś wykombinuje z
    pokrzywdzeniem wierzycielki.

    silvermane