    From: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prosba o porad
    Date: Tue, 10 Sep 2002 13:29:11 +0200

    "Marek Wojnicz" <s...@g...pl> wrote in message
    news:alkh5b$cvg$1@news.gazeta.pl...

    > Mieszkanie zostało przydzielone mojemu ojcu jako mieszkanie pracownicze w
    > 86roku.W 91 zmarła mi matka i ojciec po raz drugi w 93 ozenił się.W 94
    zmarł
    > mój ojciec i moja macocha wykupiła mieszkanie na własnosc jako że ja byłem
    > niepełnoletni.

    nie jestem ekspertem...
    Mysle,z e wazne jest macocha dokonala wykupu i jesli w polaczeniu ze
    zlamaniem
    prawa to jaki jest okres przeawnienia roszczen. ine wiem co oznacza tu
    "pracowniecze"
    zakladowe, czy spoldzielcze dla pracownikow.

    Z zakladowymi to trzeba sie dowiedziec od kogo innedo - ja nie wiem.
    ze spoldzielczymui bylo tak, ze choc jedno tylko z malzenstwa bylo czlonkiem
    spldzielni - prawo miealo malzenstwo.
    bolesnie przekonal sie o tym jeden gornik, ktory chcial zrezygnowac z
    mieszkania,
    gdy zaraz poprzydziale dowiedzial sie, ze zdradza go zona. Zrezygnowal - a
    mieszkanie pozostalo bylej juz niebawem malzonce...

    >Teraz okazuje się ze to mieszkanie podobno tylko należy do niej-
    > nie wiem co zrobic aby ustalic kto jest wlascicielem tego mieszkania.

    Spokojnie - po kolei...
    domyslam sie,z e nie ma Pan wgladu do dokumentow i chce sie zorientowac,
    czy ma jakies prawa...
    Ktos administruje nieruchomoscia.. Moze on cos powie.

    Moze napisze Pan cos dokladniej, moze jakis prawnik cos doradzi...

    > W jaki
    > sposob to sprawdzic i czy jest mozliwe abym ja mogl wtedy gdy bylem
    > niepelnoletni decydowac o tym czy zgadzam sie na to aby ona miala to
    > mieszkanie na wlasnosc dla siebie.

    jesli tytul prawny podlegal dziedziczenieu, to nie miala mozliwosci legalnie
    przepisac mieszkanie
    "na siebie". Trzeba to dokladniej sprawdzic.

    > A jezeli mogla zrobic przekret to jak mozna
    > to ustalic

    Now lasnie tak. sprawdzic na jakiej podstawie dokonano zmiany.

    > Marek

    Boguslaw