    From: "Tomek 'Tomo' Kalka" <t...@c...katowice.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Projekt interfejsu programu
    Date: Mon, 17 Mar 2003 08:55:59 +0100

    Użytkownik "Tomasz 'Merlin' Kolinko" <t...@p...qs.pl> napisał w wiadomości
    news:b51e5a$4j7$1@foka1.acn.pl...
    > Witam,
    > Wkrotce pisac bede aplikacje, ktora realizowac bedzie zblizone funkcje co
    > inna istniejaca na rynku (takze polskiej produkcji). Jako, ze interfejs
    > uzytkownika tej drugiej jest niezwykle wygodny to moja bedzie bardzo
    > zblizona wygladem do niej. Ulozenie przyciskow, klawiszologia itp beda
    > niemal identyczne, choc oczywiscie oprawa graficzna (ikonki) bedzie inna.
    > Pytanie brzmi - czy nie naruszam praw osoby ktora projektowala juz
    > istniejacy program?

    IMO wzajemne rozmieszczenie poszczególnych elementów GUI nie jest chronione
    prawem.
    To tak jakby jeden producent samochodów oskarżył drugiego że też produkuje
    samochody w których hamulec naciskasz prawą nogą.
    Zmień trochę kolory, zmień ikony i jeśli sam piszesz nowy program to nie ma
    problemu. Program ma być wygodny w użyciu. Inna sprawa to pewne sekwencje
    kroków które wykonuje użytkownik podczas pracy z programem (skoro program
    twój będzie dotyczył tej samej dziedziny co już istniejący program to
    istnieje pewne niebezpieczeństwo). Takie sekwencje kroków mogą stanowić o
    wartości programu i można je chyba uznać za część algorytmu programu i myślę
    że mogą już podpadać pod ochronę autorską. Nie wiem jak ma się sprawa do np
    skrótów klawiszowych itp.

    Pozdrawiam
    Tomek 'Tomo' Kalka