eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoProgram nie daje się zainstalowaRe: Program nie daje się zainstalowa a Parta POP, ktora nie uaktualnia stanu konta.
  • Data: 2002-01-20 09:30:56
    Temat: Re: Program nie daje się zainstalowa a Parta POP, ktora nie uaktualnia stanu konta.
    Od: "Zygmunt Kałuża" <e...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    No i dalej nie ma odpowiedzi na moje pytanie, czy w opisanej sytuacji
    nabywcy programu komputerowego, który nie daje się zainstalować w systemie,
    do którego jest przeznaczony, przysługuje jakiś regres i wobec kogo -
    sprzedawcy czy producenta ?
    Jak widać sytuacja nie jest z punktu widzenia prawa prosta - jeśli traktować
    program jako rzecz (czyli płytkę, pudełko, instrukcję itp.) to w przypadku
    uszkodzonej płytki można mieć pretensję do sprzedawcy, ale w tym wypadku
    płytka jest dobra (bo na innym komputerze program się zainstalował bez
    problemu), co więc dalej robić ? Czy nikt naprawdę nie odpowiada za
    prawidłową instalację programu ?

    Z.K.

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl> napisał w wiadomości
    news:a2e0p3$41n$1@galaxy.uci.agh.edu.pl...
    >
    > "Jacuo[...]
    >
    > > > Proponuję moją ulubioną rękojmie za wady.
    > > >
    > > > KC Art. 556. § 1. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem kupującego,
    > > jeżeli
    > > > rzecz sprzedana ma wadę zmniejszającą jej wartość lub użyteczność ze
    > > względu na
    > >
    > > Program nie jest rzecza, wiec caly wywod nie ma tu zatosowania. Do
    > programow
    > > komputerowych nie maja zastosowania przepisy dot. rekojmi i gwarancji, a
    > > jedynie przepisy dot. praw uatorskich oraz warunki licencji.
    > >



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1