  • Data: 2007-08-16 21:19:20
    Temat: Re: Prog 5 %
    Od: "h" <h...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Ludek Vasta <q...@X...onet.pl> napisał(a):

    > Witam,
    >
    > mam takie czysto teoretyczne pytanie w zwiazku z mozliwymi wyborami do
    > Sejmu. Zalozmy hipotetyczna sytuacje, ze zadna partia nie przekroczylaby
    > piecioprocentowego progu. Czy polskie prawo potrafi sobie poradzic z
    > taka sytuacja? Czy Sejm moglby w ogole dzialac?
    >
    > Ludek

    witaj

    taka teoretyczna sytuacja jest w OW do Sejmu i Senatu przewidziana
    w art 135. jesli nikt nei uzyska 5 % w skali kraju, wtedy bierze sie pod uwage
    listy tych komitetow wyborczych, ktore uzyskaly co najmniej 3 % glosow w skali
    kraju

    tu masz linka do przepisow

    http://www.sejm.gov.pl/prawo/nowaord/kon11.htm

    pozdrawiam