  • Data: 2009-02-28 14:01:31
    Temat: Re: Problem z użyczeniem mieszkania
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > ^^^^^
    > Z opisu wynika, że podpisali pozorną umowę *użyczenia*.
    > Pozorną, bo z innych kawałków opisów wychodzi iż był to najem.
    > Ale "na papierze" było użyczenie.
    > I to się mści - korzystający ma obowiązek "ponieść koszty używania".
    > Nie może więc powoływać się na "zapłaciłem ile się umówiono i basta"
    > (bo umówiono się na ZERO złotych, rozumiesz numer?)
    > Ano właśnie.
    > Więc dająca w użytkowanie (a nie w najem - tak będzie twierdzić, ma
    > w ręku papier!) chce "zabezpieczenia na poczet przyszłych dopłat
> [...]

    Tylko, czy kobieta ma prawo już teraz zabrać mu te 200 zł pod pozorem
    ewentualnego pokrycia niedopłaty za rok. Jeśli nawet przyjąć, że masz
    racje - co uważam za problematyczne, ale napiszę to dalej - to kobieta
    będzie miała roszczenie do studenta w przyszłym roku. Wezwie go do zapłaty,
    Wystąpi do sądu o nakaz zapłaty itp.

    A co do najmu / użyczenia, to w stosunkach cywilnych tytuł umowy ma akurat
    drugorzędne znaczenie, a ważniejszy jest raczej zgodny zamiar stron. Jeśli
    wierzyć twórcy wątku, to raczej zgodnym zamiarem stron był wynajem, a nie
    użyczenie.