eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoProblem z reklamacja [dlugie] › Re: Problem z reklamacja [dlugie]
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!ziutka.router!news
    From: Marcin Debowski <a...@n...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Problem z reklamacja [dlugie]
    Date: Wed, 24 Sep 2003 11:17:14 +0800
    Organization: Osobista Chalupa
    Lines: 41
    Message-ID: <q...@z...router>
    References: <a...@4...com>
    NNTP-Posting-Host: cm104.omega130.maxonline.com.sg
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: galaxy.uci.agh.edu.pl 1064374199 2091 218.186.130.104 (24 Sep 2003 03:29:59
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@u...agh.edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 24 Sep 2003 03:29:59 +0000 (UTC)
    User-Agent: slrn/0.9.7.4 (Linux)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:166299
    [ ukryj nagłówki ]

    In article <a...@4...com>, Sasanka wrote:
    > natomiast wyglad drugiego pozostawial duzo do zyczenia (klej na
    > wierzchu, odciski zgrzewarki, w niektorych miejscach uciete kawalki
    > podeszwy). Juz w sklepie stwierdzilem ze nie moge przyjac tak
    > wykonanej reklamacji i ze w zwiazku z popsuciem butow przy ich probie
    > naprawy zadam wymiany butow na nowe lub zwrotu pieniedzy. Teraz
    > otrzymalem odpowiedz ze firma gdzie buty byly kupione jest w stanie
    > oddac mi buty bez jakichkolwiek dodatkowych poprawek + 30% ceny butow
    > dla mnie. Pani z ktora rozmawialem telefonicznie twierdzi ze prawo
    > pozwala im na takie dzialanie i ze buty ogladal ich rzeczoznawca.

    Prawo pozwala im coś takiego zaproponować, ale Ty nie musisz się na to
    zgodzić. Oddałeś buty do naprawy a nie do popsucia. Buty nie zostały
    naprawione. Jeśli odmówisz przyjęcia ich warunków (bo to w tym wypadku
    wyłącznie Twoja dobra wola) to muszą postąpić tak jak im to zaleciłeś
    składając reklamację która przyjeli, tj jak rozumiem w tym wypadku
    naprawić buty czyli doprowadzić je do stanu zgodności z umową (znaczy się
    mają być ok :). Jeśli tego nie zrobią to od umowy mozesz najnormalniej w
    swiecie odstąpić, czyli mają Ci oddać pieniążki. Podstawa prawna: Ustawa o
    szczegółowych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu
    cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (Dz. U. 141 poz. 1176), art 8.

    > Prosze o pomoc i odpowiedz na pytanie czy naprawde firma ma prawo tak
    > zrobic (oddac pseudo naprawione buty) oraz czy po zwrocie 30% ceny
    > butow zachowam dalsza gwarancje na nie (zachodzi bardzo powazna obawa

    Bardzo watpliwe aby to była gwarancja, bo tą na buty się rzadko spotyka.
    Pewnie reklamowałeś więc nieświadomie z tyt. niezgodności z umową.

    > ze buty znowu popsuja sie w tym miejscu gdyz sa mocno nadwyrezone).
    > Co zrobic by dochodzic swoich praw i czy w ogole odbierac takie buty
    > czy tez ciagnac w jakis sposob sprawe dalej...

    Ja bym nie odbierał w tym stanie. Albo niech naprawią (ich sprawa jak),
    albo nowe, albo zwrot gotówki. Poźniej będą Ci wmawiać że ten upust cenowy
    to właśnie za ową wadę która ponownie wystąpiła.
    A, i pamiętaj, nic "na gębe". Wszystko na piśmie za poświadczeniem
    odbioru.

    --
    Marcin

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1