eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoProblem z polityką szkoły co do wysokiej zdawalności maturalnej...! › Re: Problem z polityką szkoły co do wysokiej zdawalności maturalnej...!
    From: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Problem z polityką szkoły co do wysokiej zdawalności maturalnej...!
    Date: Sat, 17 Sep 2011 14:13:30 +0200

    Użytkownik "maxknowledge" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    news:40ec8852-fa55-4535-981a-d59dc5733e1a@s3g2000vbx
    .googlegroups.com...
    > Dzień dobry,
    > Córka ma problem dotyczący egzaminu maturalnego. Szkoła prowadzi
    > politykę wysokiej zdawalności kosztem przyszłości uczniów - stosuje
    > szantaż oceną niedostateczną wobec osób, które zgłoszą się do egzaminu
    > maturalnego, a nie uzyskały wyższej oceny z przedmiotu lekcyjnego niż
    > ocena: mierny (chodzi mi głównie o przedmiot j.polskiego).

    Z tego co wiem ocena "mierny" to najniższa ocena przy której się zdaje,
    więc z oceną niższą niż mierny i tak się nie przystąpi do matury.

    Zgodne z prawem postępowanie szkoły nie jest, ale córka ma wg mnie dwa
    wyjścia:

    a) Kopać się z koniem, po czym szkoła jej udowodni, że córka nie posiada
    wystarczającej wiedzy aby ją ukończyć, co zresztą przy miernych ocenach
    córki nie będzie ani trudne, ani niezgodne z prawdą.
    Przy czym pamiętać należy, że podczas matury też można ustnego egz. z
    polskiego nie zdać, gdyż będzie tam jeden nauczyciel ze szkoły, a drugi (ze
    szkoły obok, a już na pewno z tego samego miasta) najprawdopodobniej będzie
    znajomym (bliższym lub dalszym) tego pierwszego.

    b) Skończyć szkołę, a w następnym roku przystąpić do matury. Przez ten rok
    można skończyć jakąś roczną szkołę policealną i przy okazji zastanowić się
    nad sobą. Czy chce się uczyć, czy tylko chodzić do szkoły. Wbrew temu co się
    mówi, studia nawet obecnie to nie jest takie splunąć. Tak więc dużo prawdy
    jest w tekście z demotywatorów: "Uważasz, że matura jest trudna, to poczekaj
    do pierwszej sesji". Na moim kierunku (informatyka), po pierwszym semestrze
    z 65 osób zostało 30. Do 3. roku dotrwały 24 osoby. Ale może na innych
    kierunkach typu turystyka jest prościej. Nie wypowiadam się, bo nie wiem.

    c) Nie jest powiedziane, że każdy w RP musi posiadać maturę. Jeśli się komuś
    nie chce uczyć, to do wykonywania wielu zawodów matura wcale nie jest
    niezbędna. W zasadzie to jest niezbędna jedynie do pójścia na studia.