    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Sat, 4 Dec 2010 10:27:38 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Problem z otrzymaniem zwrotu kwoty

    On Wed, 1 Dec 2010, Gizayer wrote:

    > Firma jednak nie chce oddać nam pieniędzy, wynajdując niby niezapłacone
    > jakieś faktury z roku 2008
    > które wysłali nam z towarem za pobraniem.

    Pytaniem jest, czy mają jakiś dowód waszego zamówienia, albo czy jakoś
    inaczej mogą powołać się na art.68[1], 68[2] (KC) albo coś podobnego.

    > Przecież to oni są nadawcą i jeśli ich dostawca nie rozliczył się z nimi to
    > powinien to być ich problem a nie mój.

    Ale np. ja nie wiem, czy piszesz że oni twierdzą że odebraliście towar
    nie płacąc za niego, czy nie odebraliście towaru mimo zamówienia,
    czy spedytor nie chce im oddać pieniędzy. Z 2. zdania opisu wynikałoby
    to ostatnie, ale wyraźnie nie wiąże się z pierwszą ("niby niezapłacone").
    Macie te faktury i macie dowód zapłaty czy nie?

    Co do odpowiedzialności za towar.
    Czytujesz czasem grupę?
    Jeśli nie, to dla odmiany przeczytaj art.544 oraz art.548
    Prawdą jest, że "prawo do zapłaty" powstaje po "zbadaniu" (544.2), ale
    z kolei "niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia" są
    domyślnie po stronie *kupującego* - umowa powinna regulować że jest
    inaczej, żeby uznać że "to ich problem".
    Zajrzyj:
    _117.html

    > To jest najwyraźniej ich sposób na nie oddawanie pieniędzy wynikające
    > z korekt.

    :(

    > Macie jakieś rady?

    Przeczytać swoje umowy z nimi?