eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoProblem z grouponem - z kim de facto zawarta została umowa? › Re: Problem z grouponem - z kim de facto zawarta została umowa?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Problem z grouponem - z kim de facto zawarta została umowa?
    Date: Wed, 14 Dec 2011 22:31:32 +0100
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 37
    Message-ID: <jcb4ji$2ep$3@inews.gazeta.pl>
    References: <jcb49i$2ul$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: host-46-186-34-239.dynamic.mm.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1323898291 2521 46.186.34.239 (14 Dec 2011 21:31:31 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 14 Dec 2011 21:31:31 +0000 (UTC)
    X-User: atlanticus
    In-Reply-To: <jcb49i$2ul$1@inews.gazeta.pl>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:8.0) Gecko/20111105 Thunderbird/8.0
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:693862
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2011-12-14 22:26, jQ pisze:
    > Pod koniec października znalazłem na grouponie ofertę usługi, która mnie
    > zainteresowała. Z przedstawionych warunków wynikało, że kupon na tą
    > usługę ma być ważny 2 miesiące, do 23 grudnia, i przed wykonaniem usługi
    > należy skontaktować się z firmą X, która tą usługę będzie wykonywać,
    > celem ustalenia terminu i miejsca realizacji usługi. Zakupiłem kupon,
    > przelewając środki na rachunek groupona.
    > Zgodnie z warunkami oferty, skontaktowałem się pod koniec listopada z
    > firmą X. Firma ta stwierdziła, że nie jest w stanie zrealizować usługi w
    > terminie do 23 grudnia, gdyż wszystkie terminy ma już zarezerwowane.
    > Twierdziła, że nastąpiło nieporozumienie z grouponem, gdyż termin
    > realizacji usługi miał wynosić 4 miesiące zamiast 2, i po wykryciu
    > omyłki poinformowała o tym klientów. Ponadto stwierdziła, że jest tylko
    > "pośrednikiem", i umowę zawarłem z grouponem, który odpowiada ich
    > zdaniem za realizację usługi. Odparłem, że nie wyrażałem zgody na zmianę
    > warunków umowy i uznaję termin 23 grudnia za obowiązujący.
    > Skontaktowałem się w tej sprawie z grouponem. ten stwierdził, że jest
    > tylko sprzedawcą kuponów, a za realizację usługi odpowiada firma X.
    > Odwołali się do regulaminu, który - nie wiem, czy zgodnie prawem -
    > stwierdza, że tak naprawdę groupon za nic nie odpowiada.
    > Powiedzcie mi, kto zgodnie z kodeksem cywilnym odpowiada za niewykonanie
    > usługi, którą zawarłem na konkretnych warunkach i za którą zapłaciłem?
    > Firma X, jako bezpośredni wykonawca, czy groupon, który sprzedał mi kupon?

    Spójrz na to pragmatycznie - czy gdybyś zgłosił się ostatniego dnia, i
    tego dnia zgłosiłoby się 50 innych osób, to w jaki sposób oferent miałby
    zrealizować zlecenie?

    Jeśli zależało Ci na wykonaniu umowy przed wigilią (pazurki? fryzjer?),
    to w swoim własnym interesie powinieneś zaklepać sobie termin jak
    najwcześniej, od razu po zakupie kuponu.

    Teraz pretensje miej tylko do siebie.

    --
    Liwiusz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1