  • Data: 2010-05-13 15:02:23
    Temat: Re: Problem z bankiem - jak walczyć?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 12 May 2010, Gray wrote:

    > Użytkownik "SDD" <s...@t...pl> napisał

    > Jasne, jasne....[...]
    > Zrozum, że banki żyją z pożyczania pieniędzy i wolą żeby klient spłacał
    > kredyt,

    Owszem.
    Nie wyklucza to wersji z dociśnięciem klienta do ściany.

    > bo ewentualna windykacja prowadzi do strat. Za każdym razem.

    Nie, nie i nie.
    NIESKUTECZNA windykacja prowadzi do strat. W tym windykacja prowadząca
    do niewypłacalności (formalnej lub faktycznej).
    Skuteczna - wręcz przeciwnie (o czym na końcu).

    > Wbrew
    > paranoicznym przekazom pismaków z TV. Po prostu na niewypłacalnych kredytach
    > bank traci

    To jest oczywiste.
    Za to równie oczywiste jest, że na *wypłacalnych* dłużnikach, którzy
    nie dopilnowują umów (a sądząc z opisów prasowych kredytów gospodarczych,
    nawet tylko w ocenie banku "postępy są niewłaściwe") prawnicy bankowi
    zarabiają na swoje pensje.
    Bierzesz *wypłacalnego* dłużnika ktory sam sobie wypracował "hak",
    wieszasz go za ten hak... i bank z tego żadnych kosztów nie ma.
    Wręcz przeciwnie - właśnie nie musi się martwić z czego ma zapłacić
    swoim prawnikom (a przecież płacić im musi).
    Na podobnej zasadzie (niekoniecznie z użyciem prawników) zarabia na
    kartach kredytowych - przecież nie na niewypłacalnych, a na wypłacalnych
    lecz nie umiejących się doliczyć własnych pieniędzy.

    Możesz wyjaśnić dlaczego sugerujesz "windykacja == niewypłacalność"?
    IMO to jest nadużycie. Spore.

    > A w przedmiotowej sprawie bank monit wysłał jak minął termin, a nie kiedy
    > raczył wątkotwórca monit przeczytać.

    No toć z tym się wszyscy zgadzają, nie spotkałem się z postem który
    by sugerował inaczej (za to z postami sugerującymi że inne posty
    tak sugerują i owszem :|).

    pzdr, Gotfryd