    From: "Prefix" <prefix1WYTNIJ TO@o2.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Problem z WKU (list polecony)
    Date: Tue, 30 Mar 2004 09:52:43 +0200

    Użytkownik <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:c4a5kf$m6e$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > 1. Czy jak w ciągu 2 tygodni nie pójde na poczte odebrać poleconego to
    > przyślą mi pewnie następny i co dalej mam nie odbierać ?? Czy przyjdą do
    > mnie w końcu sami ?? I co sie stanie jak pójde za kilka miesięcy ze
    > świstkiem że ponownie zacząłem studia. Pewnie będą sie pluli że nie
    > odbierałem poleconych. Co wtedy??

    Odbieraj spokojnie wszystkie polecone. Jak masz zaprzyjazniona listonoszke
    to dogadaj sie, zeby Cie ostrzegla o kwicie z WKU - tego nie odbieraj. A jak
    nie masz, to odbierz, tez da sie to rozwiazac.

    > 2. Moja matka jest osobą bezrobotną bez prawa do zasiłku a ojciec jest na
    > rencie i nie jest zameldowany u nas. Czy gdybym znalazł jakąś prace
    odebrał
    > polecony i powiedział im że jestem jedynym żywicielem rodziny to co wtedy.
    > jeszcze im powiem że przerwałem studia z powodu takiego że musze utrzymać
    > rodzine i że od następnego roku chce iść na studia zaoczne to wtedy jaka
    > jest szansa że dostane odroczenie??

    Zgodnie z ustawa odracza sie ze wzgledu na :wazny interes osobisty". Szansa
    jest, chociaz czasem niektore WKU wywijaja numery. Wtedy daj znac na liste.

    > 3. A może poprostu powiedzieć im że chce zacząć studia od października i
    > tyle ??

    W obietnice raczej nie uwierza. Lepiej zapisz sie na jakis kurs
    przygotowawczy na studia, to juz bedzie jakis kwit, albo obficie koresponduj
    z przyszla uczelnia, to tez potwierdzi Twoje opowiesci. Ale dla WKU to moze
    byc za malo..

    > 4. Kiedy można zdobyć ten magiczny papierek z uczelni ?? Jeśle egzaminy na
    > studia są w czerwcu czy lipcu to mi już wtedy dadzą zaświadczenie ze
    > zamierzam kontynuować nauke żeby sie wku odwaliło odemnie ??

    Jak zdasz egzaminy, dostaniesz kwit o przyjeciu.

    A w ostatecznosci, jak juz dostaniesz wezwanie do stawienia sie w jednostce
    w okreslonym dniu, to pilnuj sie zebys akurat w ten dzien nie zachorowal. Bo
    jak zachorujesz, to nie pojdziesz do armii (specjalnie dla Ciebie jednostka
    nie bedzie organizowac poboru) i WKU bedzie musialo uwzglednic Cie w
    rozdzielniku na najblizszy pobor. A wtedy juz bedziesz studentem...

    --
    pozdrawiam:-) Marek