  • Data: 2002-02-24 19:14:12
    Temat: Re: Problem z Idea - Korekta faktur?
    Od: gajowy <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    pio wrote:

    > Niestety z tego co mi wiadomo jesli jest coś w cenniku usług a oni co innego
    > wystawiali - nioestety musisz zapłacić różnicę którą chcą od ciebie
    > wyciągnąć pomiędzy tym co im nie dopłaciłeś.
    > Słyszałem o takich którym era i idea zwracali kasę na podstawie tzw credit
    > memo.

    Ale czy nie można na sprawę popatrzeć jako na zmianę istotnych
    warunków umowy, w trakcie jej trwania, ale taką zmianę, którą akceptuję,
    gdybym nie akceptował (np. byłoby więcej) to bym reklamował.

    > BTW. Ja nie sądzę że twój przypadek to ich pomyłka - jeśli chodzi o to nie
    > jesteś bez winy.

    A to dlaczego? Przecież nie moja. (?!)
    IMHO z formalnego punktu widzenia - nie ma znaczenia
    czy o tym wiedziałem, czy nie - ale nie wiedziałem!

    > Jeśli jesteś ciekaw to przedstawię ci pewną historię - jak chcesz.

    B. proszę.

    > Czasami tak jest - jak byłem dealerem - że miałem "dojścia". (...)

    Nic z tych rzeczy! Po prostu nie naliczali mi abonamentu.
    W między czasie zmieniałem ofertę (czyli więcej niż "plan taryfowy")
    korzystając z promocji "Zostańmy razem" i jak się okazuje
    dalej mi nie naliczali (!), przez kolejne 3 miesiące.
    Na ogół było tak, że moje rachunki znacząco przewyższały
    abonament, zatem trudno było zauważyć jego brak (gdybym w ogóle
    studiował załączniki). _Raz_ dosłownie zastanowiła mnie
    dość niska kwota za całość - ale panienka telefoniczna
    przy zmianie "oferty" uprzedzała mnie o ew. zamieszaniu
    w rachunkach, właśnie w związku z tą zmianą, więc olałem.
    Przy tym faktury oddaję księgowej a załączniki wyrzucam.
    Kolejny miesiąc, który już dokładniej sprawdziłem, był akurat
    tym pierwszym, za który mi abonament naliczyli - uznałem że jest OK.

    > Pomyśl raczej nie ciebie oskubią a ty ich oskubałeś!.

    No nie oskubię jeśli zapłacę. ;-)
    Przy tym chyba nie muszę tłumaczyć, że czym innym jest płacenie na bieżąco,
    a czym innym jednorazowe żądanie "extra" pieniędzy.

    > Idea, Era, Polkomtel wsio ryba, możesz tak samo mieć z TPSA, raty w banku

    No niezupełnie się zgadzam, raty w banku - OK, ale reszta to _usługa_
    Usługa, za którą na bieżąco wystawiane są faktury.
    Na fakturze jest napisane za świadczenie usług od... do... = tyle i tyle.
    IMHO dodatkowe żądania są bez sensu.
    A co będzie jeśli za jakiś czas napiszą do mnie, że w okresie od.. do...
    ilość połączeń była nie "A" a "2 x A" - i że muszę w związku z tym dopłacić.

    --
    pozdrawiam
    gajowy