eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoProba wyludzenia (bylo Re: Czy musze odpowiadac za głupote innych??)Re: Proba wyludzenia (bylo Re: Czy musze odpowiadac za głupote innych??)
  • Data: 2003-11-20 04:02:00
    Temat: Re: Proba wyludzenia (bylo Re: Czy musze odpowiadac za głupote innych??)
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

    In article <bpgj7f$3ln$6@news.onet.pl>, Robert Tomasik wrote:
    > Opisany przez Ciebie stan rzeczy oszustwem nie jest. Nie jest nawet
    > usiłowaniem oszustwa, albowiem rozsądnie rzecz ważąc, to jeśli pan B wie,
    > że zapłacił, to wie i nie można go wprowadzić w tym zakresie w błąd w
    > konsekwencji którego mógłby on niekorzystnie rozporządzić swoim majątkiem.

    Oszustwem na pewno nie, ale może być próbą i wydaje mi się, że jest to
    dość częsta praktyka różnych firm (posłać nienależne wezwanie - a nuż
    zapłaci). Taka praktyka mi się mocno nie podoba i głośno się zastanawiam
    jak możnaby to ugryźć...

    > Pan B skoro jest przekonany, że firma A nie ma racji powinien jej raz a
    > skutecznie to wyjaśnić - najlepiej na piśmie - dodając, iż skoro z jego
    > opinią się nie zgadzają - bo zasadniczo obowiązku nie mają - to powinni go
    > pozwać do sądu cywilnego. Pozostałą korespondencję w tej sprawie

    No to dosyć jasne. Z drugiej strony widzę tu (ogólnie w tej sprawie)
    jeszcze taki argument, że gdyby takie nękanie nie należnymi wezwaniami
    było jakoś karalne to rzeczywiści dłużnicy mieszaliby sporo swoim
    wierzycielom.

    > pochodzącą z firmy B pan A może z powodzeniem składać jako ostatecznie
    > załatwioną (tzw. OZ) w pojemniku na śmieci. Konsekwencją takiej postawy
    > może być rezygnacja firmy B z roszczeń albo też proces cywilny, gdzie pan
    > B do swoich racji będzie musiał jeszcze przekonać sędziego. I miejsca na
    > oszustwo tu nie widzę.

    Jest niestety miejsce (potencjalne przynajmniej) bo wiele osób odczuwa 1)
    strach przed procedurami prawnymi czy taką dorywczą widnykacją, 2) mało
    kto przechowuje rachunki przez cały czas okresu przedawnienia płatności -
    owszem, ich wina, ale też są firmy które mogą chcieć to wyzyskać.

    --
    Marcin