  • Data: 2004-02-23 08:02:28
    Temat: Re: "Prezydent Wałęsa" ?!?
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Fantom wyskrobał(a):
    > Mam takie pytanko : czy takie stanowiska sa dawane dozywotnio czy jak ?
    > Czemu np ciagle sie mowi "Prewzydent xxx" czy "Minister yyy" jezeli nie sa
    > oni juz na swoim stanowisku od x lat ?

    Sytuację byłych prezydentach normuje ustawa o byłych prezydentach RP.
    Obecnie mamy takich dwóch panów, cieszą się oni dożywotnimi przywilejami,
    np. uposażenie czy ochrona BOR.

    Inne tytuły wynikają z grzeczności, a nie z prawa. Do byłych dyrektorów,
    ministrów, ambasadorów i innych pracowników funkcyjnych stosuje się ich
    tytulaturę zazwyczaj także po zakończaniu przez nich pełnienia funkcji. Z
    tego grona chyba tylko tytuł ambasadora jest jakoś prawnie zastrzeżony jako
    dożywotni. Reszta to czysta grzeczność.

    --
    Bartek Gliniecki