eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoRe: Premier D. Tusk (PO) dymisjonuje za brak ręcznego sterowania prokuratorami? › Re: Premier D. Tusk (PO) dymisjonuje za brak ręcznego sterowania prokuratorami?
  • Data: 2024-06-07 13:45:23
    Temat: Re: Premier D. Tusk (PO) dymisjonuje za brak ręcznego sterowania prokuratorami?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 07 Jun 2024 12:51:56 +0200, A. Filip wrote:
    > https://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-tusk-podjalem
    -decyzje-o-dymisji-prokuratora-janeczka,nId,7560062

    > Zza jaką konkretną decyzję jest wniosek o dymisję?

    Ogólnie wiadomo, ze za zatrzymanie tych żołnierzy, co strzelali na
    granicy.
    Jaka w tym rola Janeczka, to nie wiem.

    > Jeśli jest to *wyłącznie* po linii "odpowiedzialności szefa" to ja
    > jestem w 200% za o ile zostanie to wystękane jasno i wprost przez Tuska,
    > specjalistę od obijania sobie dupy blachą.

    Janeczek podobno z linii PiS/Ziobry.

    Ciekawe, co na to Duda. Sprawa nośna i bulwersująca, ale w
    poniedziałek będzie po wyborach :-)

    https://wiadomosci.onet.pl/kraj/kim-jest-prok-janecz
    ek-arogancja-na-wyjatkowo-wysokim-poziomie/zxfyyhs

    "Tomasz Janeczek, zastępca prokuratora generalnego do spraw
    wojskowych, od kilku godzin utrzymuje, że nic nie wiedział o
    zatrzymaniu na granicy polskich żołnierzy, co miało miejsce w marcu.

    Tymczasem, jak wynika z informacji Prokuratury Krajowej, Janeczek
    miesiąc temu objął śledztwo w tej sprawie swoim nadzorem służbowym. "

    Więc związek jest, aczkolwiek ... skoro zatrzymanie miało miejsce w
    marcu, a nadzorem objął w maju, to może w historię sprawy się bardzo
    nie wczytywał.
    Ewentualnie działanie rutynowe - zatrzymali, aby przedstawić zarzuty,
    przedstawili, wypuścili. Bo chyba nie aresztowali na dłuzej.
    I nie robi to na prokuratorze żadnego wrażenia.

    Ale co się stało teraz, ze afera wybuchła?
    "Pismaki" z onetu się dopiero dowiedziały?

    Czy czekali na własciwy moment ... chyba się o tydzień spóźnili :-)

    J.