    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawo własności firmy do mojego programu - pilne
    Date: Tue, 18 May 2010 10:20:31 -0500

    Marek wrote:
    > Witam:)
    >
    > Stworzyłem kiedyś prywatnie (w domu) program narzędziowy do testowania innych
    > programów (coś w rodzaju symulatora użytkownika).
    >
    > Obecnie pracuję jako programista i zaistniała potrzeba gruntownego
    przetestowania
    > działania innego programu, który stworzyłem, ale w pracy (w ramach swoich
    obowiązków).

    > Pomyślałem, że do wykonania testów warto by było użyć mojego (prywatnego)
    programu
> [...]
    > A co jeśli w wyniku poleceń szefa funkcjonalność programu rozwinie się tak (w
    ramach
    > wykonywanej pracy), że kod źródłowy programu będzie miał 4000 linii kodu? Czy w
    takiej
    > sytuacji tylko połowa kodu źródłowego i wynikowego będzie własnościa firmy?
    > A co z moim prawem do rozpowszechniania rozwiniętego już programu? Dotychczas
    był
    > freeware...
    > Może powinieniem jak najszybciej ustalić z szefem warunki na jakich będzie

    Najlepiej nie dopuszczaj do komplikowania sytuacji.
    Program napisany po za godzinami pracy jest twój. Wiec staraj sie go nie
    rozwijać w godzinach pracy.

    Będziesz miał problemy, ze sprzedażą takiego rozwiniętego programu.
    Wersja pierwotna jest twoja.

    Z drugiej strony. Kod napisany w pracy jest ich.
    W razie awantury, zostaw im źródla tego co pisałes w pracy. Reszta twoja.

    Albo rób to po za firmą, albo od razu zaproponuj odsprzedanie kodu
    firmie, tak aby styuacja byla jasna.