    From: dp <d...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki,pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawo w systemie Open Source
    Date: Mon, 15 Mar 2004 08:47:13 +0100

    Robert Tomasik wrote:
    > wszystkim z ustawy, wiec po co o tym pisac? Warunkiem skopiowania calosci
    > badz czesci ma byc zawarcie tej lub podobnej klauzuli. Jak sobie to
    > wyobrazacie w praktyce? Czyli zalózmy gosc postanowi napisac w swojej
    > ksiazce o tym, co u Was przeczytal, chcial by zadoscuczynic obowiazkom
    > prawa autorskiego i ma na koncu swojej ksiazki powinien umiescic
    > informacje, ze materialy na Waszej stronie sa chronione prawem autorskim,
    > a ich kopiowanie jest dozwolone?

    Dokladnie tak.
    Ja wiem, ze idea jest na pierwszy rzut oka dziwna, ale jej praktyczne
    zastosowanie przyczynilo sie znacznie do rozwoju oprogramowania open
    source. Oczywiscie, nic nie stoi na przeszkodzie, zeby ktos napisal o
    tym wszystkim po swojemu. Nam nie chodzi o rozglos - informacja na temat
    zrodla nie ma wiec znaczenia. Chodzi o to, zeby kazdy w dowolnym
    momencie mogl wykorzystac nasza prace i zeby efekty pracy tego kogos
    mogly byc wykorzystane jeszcze przez kogos innego. Ot, taka smieszna
    koncepcja, ale moze sie przyjmie...

    Co do innych Twoich uwag - rzeczywiscie, na stronie glownej powinna
    chyba znalezc sie informacja nie tylko na temat samej idei, ale rowniez
    na temat tego w jakim obecnie stadium rozwoju jest projekt. Oraz - chyba
    co najwazniejsze - czego nam jeszcze potrzeba do wystartowania na powaznie.

    Jesli jestes prawnikiem i zainteresowal Cie ten projekt - napisz do mnie
    na prv. Bardzo chetnie poczytam Twoje uwagi, tak jak zaznaczyl Witek
    prawnicy sa w mniejszosci jak na razie, poza tym brakuje nam chyba
    swiezego spojrzenia z perspektywy - za dlugo i za bardzo w tym siedzimy
    i chyba troche stracilismy dystans.

    Pozdrawiam,

    http://www.lexos.org.pl/